چشم انداز بازار پنبه (4 ژوئن 2021- 14)

چشم انداز پنبه

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • باتیندا، هند: باوجود اینکه کاشت پنبه در پنجاب بیش از زمان مورد انتظار طول کشید اما میزان کشت به هدف تعین شده برای سال 2021-22 نزدیک است.

چشم انداز پنبه برای سال 2021-22 در پاکستان تصویری تیره و تار را به نمایش میگذارد و بیم آن می رود که تمایل کشاورزان برای کاشت پنبه کمتر از سال گذشته شود، همانطور که در این سال حدود 50 درصد از کشاورزان تمایلی به کاشت پنبه نداشتند.

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 4ژوئن2021 را نشان میدهد:

 

پاکستان

  • نرخ پنبه در بازار محلی پاکستان ثابت باقی ماند. اما حجم معاملات در بازار هنوز کم است. به گفته ی تحلیلگر بازار پنبه، نرخ Putti (بذر پنبه) به بالاترین سطح خود در تاریخ پاکستان رسیده است. قیمت پوتی، به هر 40 کیلو 6200 روپیه رسیده است. وی همچنین عنوان کرد این اولین بار است که فصل جدید پنبه در ماه مه آغاز می شود. به علاوه بررسی ها نشان میدهد در این سال سطح زیر کشت نیز کاهش داشته است و 1 درصد از مقدار کلِ مورد انتظار است. انجمن بازرگانان نخ پاکستان (PYMA) از وزیر دارایی خواسته است تا تبعیض بین واردکنندگان صنعتی و تجاری را از بین ببرد و فرصت های برابر را برای مشاغل فراهم کند. همچنین آن ها خواستار وضع مالیات یکسان برای هر دو شدند تا فعالیت های تجاری دوباره برقرار شود.

چین

  • چین در حال تقویت همکاری با کشورهای آسیای میانه در زمینه ی پنبه: چین در راستای برنامه ی پنج ساله ی (2021-25) چهاردهم، تصمیم دارد روابط خود با کشورهای آسیای میانه را گسترش داده تا سطح وابستگی خود به استرالیا و ایالات متحده ی آمریکا را کاهش دهد. رئیس مرکز تحقیقات پنبه چین گفت، آسیای میانه پتانسیل تولید دو میلیون تن پنبه مورد نیاز برای صنعت پوشاک چین را دارد. وی افزود چین قصد دارد در پنج سال آینده بر وارد کردن فن آوری های جدید مربوط به پنبه به ازبکستان و قرقیزستان و به روز رسانی سیستم ها و ایجاد نوآوری در این کشورها متمرکز شود. گزارشات این مرکز نشان میدهد، تحقیقات در راستای کشف بهترین ژن ها که بالاترین کیفیت و عملکرد، و بیشترین سازگاری را داشته باشند در حال انجام است. این مرکز در تلاش است تا یک محصول پنبه با کیفیت بالا ایجاد کند و شناخت بین المللی از برندهای داخلی پنبه چینی را افزایش دهد.

اخبار پنبه و منسوجات

  • باتیندا، هند: باوجود اینکه کاشت پنبه در پنجاب بیش از زمان مورد انتظار طول کشید اما میزان کشت پنبه به هدف تعین شده برای سال 2021-22 نزدیک است. کاشت پنبه در حالت ایده آل تا 15 مه انجام می شود زیرا محصول کاشته شده پس از آن تاریخ مستعد حمله آفات است. اما تاخیر در کاشت پنبه امسال، به تأخیر در برداشت محصول گندم و در دسترس نبودن آب برای بسیاری از روزهای مراحل اولیه کاشت نسبت داده شده است.
  • قیمت پنبه هند با توجه به بالارفتن تقاضا و کاهش عرضه، در 3 ژوئن بالاترین مقدار خود یعنی 23940 روپیه به ازای هر عدل را تجربه کرد.

مطالب مرتبط:

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/f4gg

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *