نخ میکروفیلامنت

نخ میکروفیلامنت

 Micro Filament Yarn

نخ میکروفیلامنت در دو نوع POY  و DTY  در بازار به فروش میرسد.  نخ هایDTY پلی استر معمولی از فیلامنت هایی با ظرافت 3 الی 6 دنیر تولید میشود، در حالیکه نخ Micro Filament DTY دارای فیلامنت های بسیار ظریف بوده و نمره هر فیلامنت کمتر از 1 دنیر است. در برخی از موارد ظرافت فیلامنت ها به 0.3 تا 0.5 دنیر هم میرسد. ظرافت این فیلامنت ها حتی از الیاف ابریشم نیز کمتر است که منجر به تولید پارچه با زیردست بسیار لطیف میشود.

نخ های میکروفیلامنت به دلیل داشتن تعداد لیف بیشتر در سطح مقطع نخ در مقایسه با نخ DTY معمولی با نمره یکسان، دارای قابلیت جذب رطوبت بیشتر و تنفس پذیری بهتر پارچه تولیدی است و عرق بدن را به خوبی جذب میکند. همچنین عایق حرارتی خوبی به شمار میرود و قابلیت رنگ پذیری زیادی دارند.

به دلیل وجود الیاف با قطر کم، پارچه تولیدی دارای خواص خمشی بهتری است و قابلیت آویزش پارچه بسیار بالاست. همچنین این نخ ها دارای  استحکام و انعطاف پذیری بالاست و در حین بافت کشش بیشتری را میتواند تحمل کند و میزان پارگی کمتری در بافت ایجاد میکند.

این نخ ها در موارد زیر مورد استفاده قرار میگیرند.

  1. البسه زنانه
  2. لباس های ورزشی
  3. پارچه تنظیف مخصوصا برای قطعات میکرو الکترونیک
  4. فیلتراسیون
  5.  پارچه های مخصوص جلادهنده عدسی ها

نخ میکروفیلامنت POYبه عنوان ماده اولیه تولید نخ های میکروفیلامنت DTY در کارخانه های تکسچرایزینگ مورد استفاده قرار میگیرد. نمرات تولیدی این نخ ها در جداول زیر نشان داده شده است. 

میکروفیلامنت
از نمرات پر مصرف این نخ 

75/144 ، 100/144 ، 150/144 

این نخ وراداتی است و از کشور چین می باشد.

این نخ ها در انواع برند های داخلی و خارجی مانند بیلیون، MC، ویتکس در بازار وجود دارد.

کاربر عزیز، گروه بازرگانی بازار نخ و الیاف ایران برای دسترسی راحت‌تر به صورت روزانه قیمت نخ میکروفیلامنت را در جدول زیر قرار می‌دهد. 

درخواست واردات نخ میکروفیلامنت

نخ میکروفیلامنت 75/144 100/144 150/144
photo_2023-06-03_12-46-13

خانم شهریاری

مدیر فروش نخ میکروفیلامنت

سامانه خرید فروش نخ میکروفیلامنت

نخ میکروفیلامنت 75/144 100/144 150/144

جدول قیمت نخ میکروفیلامنت

آخرین مطالب نخ ترویرا