کاهش قیمت پنبه در هند

قیمت نخ پنبه در هند:

قیمت پنبه هند کاهش یافته است زیرا تجدید نظرهای صعودی در برآوردهای تولید پنبه توسط انجمن پنبه منتشر شده است. با این حال، طبق داده های اعلام شده، میزان تولید پنبه در پنجاب بدلیل کاشت بذر بی کیفیت و آفت کش های تقلبی، کاهش چشم گیری داشته است. پنجاب، بزرگترین اقتصاد کشاورزی کشور هند، هرساله دو تا سه برابر بیشتر از تولید سند پنبه تولید می کرد. به طور متوسط، سهم پنجاب در تولید ملی پنبه سه چهارم بوده است اما در فصل 23-2024 به سختی با میزان تولید پنبه در سند برابری میکند.

منطقه شمالی  هند

معاملات پنبه در روز پنج شنبه در بازار شمال هند ثابت بود. قیمت ها تا عصر دیروز 50-25 روپیه به ازای هرماند ( 0.016 دلار/کیلوگرم) کاهش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز پنج شنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

پاکستان

داده های منتشر شده توسط انجمن پنبه پاک کن پاکستان در روز پنجشنبه 4 آپریل نشان داد که تا  تاریخ 31 مارس 2024 میزان  ورودی پنبه پاکستان  به بازار با افزایش ناچیز 0.05 درصدی در مقایسه با 29 فبریه 2024 تا حد زیادی راکد مانده است. بازار داخلی  در روز چهارشنبه جو ضعیفی را حفظ کرد و حجم معاملات به میزان قابل توجهی پایین بود. طبق گزارش دو هفته‌ای انجمن پنبه پاکن های پاکستان که روز چهارشنبه منتشر شد، این کشور درسال جاری شاهد افزایش قابل‌توجهی در تولید پنبه بود. تا 31 مارس 2024، در مجموع 8.3 میلیون و نود و شش هزار عدل پنبه تولید شد که نسبت به سال قبل 3.4 میلیون و هشتاد و چهار هزار عدل افزایش داشته است. تولید پنبه در سال جاری شاهد افزایش قابل توجه 71 درصدی نسبت به سال قبل بود.

فیلیپین

خریداران خارجی فیلیپین اخیراً خواستار راه‌اندازی یک کارخانه نساجی پوشاک در مقیاس تجاری شدند زیرا این کشور فاقد صنعت نساجی به اندازه کافی است. این کشور به کارخانه‌های پوشاک بیشتری نیاز دارد که از منسوجات داخلی برای برآوردن سفارشات اتحادیه اروپا استفاده کنند.

بین الملل

بدلیل تقاضای ضعیف الیاف طبیعی، قیمت‌های سهام پنبه بین الملل در روز چهارشنبه به پایین‌ترین حد خود در دو ماه اخیر رسید. انتظار میرود عرضه پنبه در سطح جهانی افزایش یابد، از جمله برآوردهای تولید بالاتر در هند و استرالیا، به کاهش قیمت پنبه کمک کرد. وزارت کشاورزی آمریکا پیش بینی خود را برای تولید پنبه استرالیا در فصل جاری با 200000 عدل به 5 میلیون افزایش داد و گفت این کشور در سال 2024/2025 ، 5.5 میلیون عدل تولید خواهد کرد. با این حال، با وجود تولید و تجارت جهانی بالاتر، پیش‌بینی می‌شود که ذخایر پایانی پایین‌تر باشد که نشان‌دهنده کاهش پویایی عرضه و تقاضا است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/26ix

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *