رشد 95 میلیاردی صنعت نساجی چین

رشد 95 میلیاردی صنعت نساجی چین

قیمت نخ پنبه در هند:

قیمت پنبه هندی دیروز کاهش یافته است زیرا تقاضا کاهش و عرضه محصولات پنبه الخصوص در کشور استرالیا افزایش یافته است. ایالت پنجاب امسال تصمیم دارد سطح زیر کشت پنبه را به 4 میلیون جریب زمین افزایش دهد. کشت پنبه فرصت سودآوری برای کشاورزان پنبه فراهم می‌کند، اما برای موفقیت باید از عملکرد و شیوه کشاورزی اطمینان حاصل کرد. طی چند سال گذشته، بهره وری پنبه به دلیل آفات مختلف، بیماری ها و شرایط نامساعد جوی تحت تأثیر نامطلوب قرار گرفته است. بنابراین کشت موفق پنبه در پنجاب به شیوه های صحیح زراعت، مدیریت کارامد منابع و استراتژی‌های کنترل آفات و بیماری نیاز دارد. همچنین کیفیت بذر کاشت شده نیز بسیار اهمیت دارد. کشاورزان باید با در نظر گرفتن شرایط آب و هوایی و رطوبت خاک، بذرها را در فاصله و عمق توصیه شده بکارند. بهترین زمان کاشت پنبه از اول فروردین تا پانزدهم اردیبهشت (1 آپریل تا 15 می) می باشد در غیر اینصورت پنبه بیشتر تحت تأثیر آلودگی مگس سفید قرار می گیرد.

انجمن پنبه هند در براورد تولید تجدید نظر کرده است و تا 3.23 میلیون عدل افزایش داشته است اما برای سال آینده پیش بینی میشود میزان تولید پنبه هند 2 درصد کاهش یابد زیرا کشاورزان بیشتر به کاشت محصولات پربازده تمایل دارند.

منطقه شمالی  هند

معاملات پنبه در روز دو شنبه در بازار شمال هند ثابت بود. قیمت ها تا عصر دیروز 50-25 روپیه به ازای هرماند ( 0.016 دلار/کیلوگرم) کاهش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده می کنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز دو شنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده می کنید.

پاکستان

بازار داخلی پنبه در روز دوشنبه کساد بود و حجم معاملات به طور قابل توجهی پایین بود. قیمت پنبه پاکستان ثابت و در 2.07 دلار است.

چین

سود شرکت های بزرگ نساجی در چین در دو ماه اول امسال به 18.2 میلیارد یوان (2.56 میلیارد دلار) افزایش یافته است. مجموع درآمد این شرکت ها به 675 میلیارد یوان (95 میلیارد دلار) رسید که نسبت به سال گذشته 13.7 درصد افزایش یافته است. همچنین گزارش شده است که میزان تولید صنعتی شرکت های بزرگ نساجی نسبت به سال قبل 7.7 درصد افزایش یافته است.

پیش‌بینی می‌شود که واردات پنبه چین برای سال 2024/25 به دلیل افزایش تقاضای داخلی و بین‌المللی برای محصولات نساجی و پوشاک افزایش یابد.

بین الملل

قیمت پنبه بین الملل بدلیل افزایش ارزش دلار، کاهش تقاضا و کاهش قیمت نفت خام کاهش یافته است. کمیته بین المللی پنبه افزایش تولید، مصرف و تجارت پنبه را برای فصل آینده، 2024-25 پیش بینی میکند. علیرغم این چشم انداز مثبت، به دلیل عرضه بیشتر و تقاضای کمتر کارخانه ها، قیمت ها در بازار روند کاهشی دارد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/lu9k

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *