چشم انداز بازار پنبه

چشم‌انداز بازار پنبه (24 دسامبر 2020)  :

  • خرید پنبه در هند اوایل این فصل آغاز شده بود و شرکت پنبه هند (CCI) تا هفته دوم نوامبر حجم زیادی از محصولات را خریداری کرده بود ولی پس از آن میزان خرید به شدت کاهش یافته است.
  • در چشم‌انداز آتی بازار الیاف پنبه برای تحویل تا اخر دسامبر به قیمت 20320 تا 20430 روپیه به ازای هر عدل تخمین زده شده است.
  • هند اعلام کرد که دولت چین از ابتدای سال آینده تعرفه محموله‌های پنبه که تحت سهمیه اضافی وارد می‌شوند را به صورت ناچیزی کاهش می‌دهد.

روز جمعه پنبه در بازار عمده نقاط شمال هند با ثبات معامله شد و از 5 تا 10 سنت بر ماندی افزایش یافت. برای اطلاع از قیمت الیاف مناطق مختلف هند به جدول زیر توجه فرمایید:.

پاکستان:

کراچی: بازار محلی پنبه در روز چهارشنبه همچنان صعودی بود. منابع بازار گفتند که فعالیت تجاری رضایت بخش است. تحلیلگران پنبه، عنوان کردند که وزارت بازرگانی ، پس از بازنگری در پیش نویس اولیه ، سرانجام سیاست نساجی 25-2020 را برای تأیید به کمیته هماهنگی اقتصاد (ECC) ارائه داده است.

صادرات نساجی پاکستان به طور قابل توجهی پس از شوک‌های همه‌گیر Covid-19 تثبیت شده است و هنوز هم در حال افزایش است. داده های ماهانه اخیر منتشر شده توسط اداره آمار پاکستان برای چهار ماه اول سال مالی جاری نشان می دهد که صادرات منسوجات و پوشاک از نظر عرضه و قیمت بازار با رشد مجدد همراه بوده است. این آمار نشان می دهد که بین ماه های جولای و اکتبر، محموله‌های منسوجات با 3.8٪ افزایش به 4.8 میلیارد دلار نسبت به 4.6 میلیارد دلار در سال قبل رسیده است که در مورد منسوجاتی مانند لباس بافتنی ، منسوجات خانگی و جین ، بهبود صادرات بیشتر مشخص است.

همچنین امسال واردات پنبه از افغانستان به کارخانه‌های سند، پنجاب و بلوچستان انجام شده است. قیمت در حال حاضر الیاف پنبه در پاکستان از 9500 تا 10000 روپیه به ازای هر عدل فروخته شده است.

چین:

از ابتدای سال آینده ، دولت چین تعرفه های محموله‌های پنبه‌ای را که تحت سهمیه اضافی وارد می‌شود ، به صورت ناچیز کاهش می‌دهد. بعلاوه ، تعداد کالاهایی که می‌توانند تحت تعرفه واردات موقت وارد شوند ، که کمتر از مطلوب ترین تعرفه های کشور هستند ، از اول ژانویه از 859 به 883 افزایش می یابد.

کاهش تعرفه‌های هزینه واردات الیاف پنبه به چین را کاهش می دهد. کمیسیون تعرفه گمرکی شورای دولتی گفت ، علاوه بر این ، نرخ مطلوب تعرفه متعارف و تعرفه موقت در برخی کالاها از اول ژانویه تنظیم می شود. وزارت گفت ، برای مرحله بعدی توسعه اقتصادی ، دولت رویكرد “گردش دوگانه” را گسترش می‌دهد كه عمدتاً به “گردش داخلی” متكی است و از نوآوری و ارتقا در تولید و توزیع و چرخه مصرف محلی حمایت می كند. استراتژی “گردش دوگانه” چین که در اوایل سال جاری رونمایی شد ، اشاره به تأکید موازی بر گردش داخلی و جهانی دارد.

اخبار پنبه و دیگر منسوجات نساجی:

تولید کنندگان پنبه هند در انتظار جبران ضرر و زیان: حصار، 23 دسامبر – کشاورزان که ضرر و زیان به محصول پنبه خود به دلیل حمله مگس سفید را متحمل شده بودند هنوز منتظر غرامت از دولت و یا بیمه هستند. کشاورزان گفتند که بلافاصله گزارشی در مورد از بین رفتن محصول ارائه داده اند اما هنوز نتوانسته اند کمک هزینه را دریافت کنند. پنبه کاران در پنج سال گذشته بدترین آسیب را متحمل شده اند ، زیرا مگس سفید و بیماری های دیگر محصولات را در منطقه هیسار که به کمربند پنبه ای هاریانا معروف است ، تحت تاثیر قرار داده است. این ایالت دارای رکورد 7.38 هزار هکتار پنبه در این فصل است. پس از تقاضای کشاورزان برای ارزیابی ضرر و زیان و محاسبه خسارت ، دولت ایالتی دستور یک فرمان ویژه را صادر کرد. منابع رسمی گفتند که مگس سفید باعث خسارت به محصول پنبه در مناطق هیسار ، فاتح آباد ، سیرسا و بهیوانی شده است. کشاورزان ممکن است از سال 2015 بیشترین ضرر را داشته باشند که مگس سفید 70 درصد محصول را در مناطق خاص منطقه نابود کرده است.

دولت هند تصمیم داشت به منظور صرفه جویی در ارز خارجی تولید پنبه را افرایش دهد اما به دلیل تغییر محصول کشاورزان هند از پنبه به نیشکر ، سطح زیر کشت پنبه در جنوب پنجاب در حال کاهش است. در حال حاضر ، بخش نساجی مجبور شد پنبه را از خارج خریداری کند تا نیاز خود را برآورده کند.

معاملات آتی پنبه در بازار داخلی دیروز 1.75 درصد افزایش یافت و در واقع پس از رسیدن به کمترین قیمت 19،960 روپیه به 20380 روپیه برای هر عدل رسید. قیمت پنبه پس از افت شدید در ابتدای هفته و پس از ظهور نوع جدید ویروس کرونا در انگلیس ، 500 روپیه افزایش یافته است. معاملات آتی پنبه ایالات متحده با صعود 0.25 درصدی با 76.33 سنت بر پوند در صرافی بین المللی(ICE) افزایش یافت.

مطالب مرتبط:

گزارش کلی بازار پنبه اگوست 2020

چشم‌‌انداز بازار پنبه (10 نوامبر 2020)

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/mlt4

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *