چشم‌‌انداز بازار پنبه (10 نوامبر 2020)

شرکت توسعه و سرمایه گذاری دولتی پکن-چین اعلام کرد که در سومین نمایشگاه بین المللی واردات و صادرات چین که در شانگهای برگزار می شود، با 20 شرکت خارجی قرارداد خرید منعقد کرده است.

قیمت عدل‌های پنبه در مراکز عمده تجارت جنوب هند ثابت بود. برای اطلاع از قیمت الیاف در مناطق مختلف هند به جدول زیر توجه بفرمایید:

اخبار پنبه

اخبار پاکستان:

قیمت الیاف پنبه (لینت) در طی هفته گذشته 100 تا 400 روپیه بر ماندی کاهش یافت (3 تا 14 سنت بر کیلوگرم). قیمت پنبه در سند 8800 تا 9700 روپیه در برماندی(3.17 تا 3.5 دلار بر کیلوگرم) باقی ماند. الیاف پنبه پنجاب به قیمت 9400 تا 9700 روپیه بر ماندی(3.4 تا 3.5 دلار بر کیلوگرم) به فروش رسید و پنبه بلوچستان 9400 تا 9900 روپیه بر ماندی(حدود 3.5 دلار بر کیلوگرم) بود. رئیس اتحادیه کارگزاران پنبه کراچی گفت که بازار بین المللی طی هفته شاهد روند متفاوتی است. معاملات آتی پنبه نیویورک به دلیل نرخ دلار ، طوفان و انتخابات ریاست جمهوری در ایالات متحده نوسان داشت. قیمت ها در برزیل ، آرژانتین و چین ثابت مانده در حالی که نرخ هند در هفته افزایش یافته است. به گفته بازرگانان ، فعالیت های تجاری در بازار پنبه در طول هفته کاهش یافت ، زیرا موج جدید COVID-19 فروشندگان و همچنین خریداران را در حالت آماده باش قرار داده است. صنعت نساجی پس از برداشتن ممنوعیت‌های جهانی و انعطاف پذیری در بازار شاهد بازگشت سفارشات صادراتی بوده است و صادرات منسوجات در سه ماهه اول سال مالی جاری در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 3 درصد افزایش یافته است. طبق آخرین اطلاعات اداره آمار پاکستان ، صادرات نساجی در ماه جولای-سپتامبر به 3.5 میلیارد دلار در مقابل 3.4 میلیارد دلار در یک سال گذشته رسیده است. پاکستان در میان پنج تولید کننده بزرگ پنبه در جهان قرار دارد. حدود 1.3 میلیون کشاورز پنبه را در کشور کشت می کنند. محصولات پنبه و محصولات پنبه‌ای تقریباً نیمی از درآمد ارزی کشور را تشکیل می دهند و ورودی اصلی صنعت اصلی نساجی هستند. کارشناسان گفتند که تولید پنبه به دلیل دانه های نامرغوب و آب و هوای نامناسب به ویژه باران های شدید موسمی ، که بر کمیت و کیفیت محصول تأثیر گذاشته، کاهش می یابد. به دلیل در دسترس نبودن بذرهای استاندارد و سموم دفع آفات ، تولیدکنندگان از کشت پنبه دلسرد شده و به کاشت سایر محصولات روی آورده‌اند.

اخبار هند:

تولید پنبه هند برای فصل جاری (اکتبر 2020 – سپتامبر 2021) در مقایسه با سال گذشته توسط سازمان تجارت کمتر پیش بینی شده است اما صادرات الیاف آن می‌تواند بیشتر باشد. طبق برآوردهای اولیه تولید پنبه در این فصل 35/600/000 عدل (هر کدام 170 کیلوگرم) در مقابل 36/000/000 عدل در فصل گذشته تخمین زده شده است. این کاهش تولید به دو دلیل اتفاق افتاده است:

یک، سطح زیر پنبه امسال دو درصد کمتر بوده است یعنی از 133/73 هکتار در سال گذشته به129/5 هکتار رسیده است. این امر عمدتاً از زمانی بود که کشاورزان به دلیل کاهش قیمت پنبه در سال گذشته به محصولاتی مانند سویا یا بادام زمینی روی آوردند.

دوم ، باران در مناطقی که در حال رشد هستند مانند تلانگانا ، آندرا پرادش ، مادیا پرادش ، گجرات و ماهاراشترا محصول را تحت تأثیر قرار داده است. گزارش ها از تلانگانا می گوید که برخی از تولیدکنندگان به دلیل آسیب دیدگی ناشی از بارندگی شدید ، پنبه را از مزارع خود برداشت کرده و محصولات جایگزین کاشته اند.

برای گیاه پنبه، دو یا سه برداشت وجود دارد که از اکتبر شروع می شود و برداشت سوم در حدود ژانویه انجام می‌شود. منابع تجاری هند گفتند محصول پنبه در برخی از مناطق کشور تحت تأثیر آفات قرار گرفته است و جزئیات آن در دست بررسی است. صنعت نساجی حداقل تا ماه سپتامبر نمی‌توانست به طور کامل فعالیت کند و حتی اکنون بسیاری از واحدها ظرفیت تولید خود را ندارند. صادرات پنبه در این فصل 6 میلیون عدل در مقابل 5 میلیون عدل در فصل گذشته پیش بینی شده است. چند دلیل وجود دارد که هند می تواند در این فصل پنبه بیشتری صادر کند:

یک، پنبه هندی در بازارهای جهانی قابل رقابت است. در حال حاضر ، پنبه هندی 68.39 سنت بر پوند (معادل 1.51 دلار بر کیلوگرم) بوده در حالیکه شاخص Cotlook پنبه 76.70 سنت بر پوند(معادل 1.7 دلار بر کیلوگرم) بوده و قراردادهای بین المللی بورس کالا برای دسامبر 68.92 سنت بر پوند (معادل 1.53 دلار بر کیلوگرم) قیمت گذاری شده است.

دو، هند سهام عظیمی در اختیار دارد بصورتی که 10/750/000  عدل از سال گذشته به این فصل منتقل شده است.

سوم، هند پنبه را در محموله‌های کوچک 5000 عدلی عرضه می‌کند و به مقاصدی مانند بنگلادش ، چین ، ویتنام و کامبوج که اکنون به دنبال وارد کردن پنبه برای تأمین نیازهای خود هستند، نزدیکتر است بنابراین این کشورها برای صرفه‌جویی در هزینه‌های خود از پنبه هند استفاده می‌کنند.

این فصل به دلیل آفتی که به مزارع پنبه زده بسیاری از الیاف پنبه آسیب دیده‌اند به همین دلیل از شرکت پنبه هند خواسته شده است که بلافاصله خرید پنبه آسیب ندیده را از کشاورزان آغاز کند. یکی از کشاورزان از ورده گفت که امسال او تقریباً 98 درصد پنبه را در 40 جریب زمین کشاورزی کشت کرده است. اما محصول توسط کرم گل حلزونی صورتی بسیار آسیب دیده است. میزان بارندگی بیش از حد نیز باعث رشد تقریباً هفت فوتی گیاه شده است ، اما غوزه‌های پنبه پوسیده شده‌اند زیرا رطوبت بیش از حد باعث حمله قارچی به محصولات شده است. کشاورزان به دلیل رشد رویشی زیاد و متراکم نمی‌توانند وارد مزارع شوند و سموم قارچ‌کش و سموم دفع آفات را سمپاشی کنند. وی ابراز تأسف کرد: امسال ضرر محصول می تواند 50 تا 80 درصد باشد. برای مدیریت کرم گل حلزونی، کشاورزان باید از مخلوط کردن سموم دفع آفات و قارچ کش ها با سایر مواد شیمیایی کشاورزی خودداری کنند به یاد داشته باشید که در سال 2017 چندین کشاورز و کارگر مزرعه جان خود را از دست داده بودند ، زیرا آنها از کوکتل کشنده سموم دفع آفات و حشره‌کش‌ها استفاده کرده بودند. این ترکیبات، در هنگام سمپاشی در مزارع، باعث ایجاد آیروسل می‌شوند که برای انسان سمی است. سموم باعث ناراحتی تنفسی می شوند و بر سیستم عصبی تأثیر می‌گذارند.

اخبار چین:

چین قرارداد خرید کالاها از 15 کشور از جمله پاکستان را امضا می کند: 08 نوامبر 2020 – پکن-توسعه دولت و سرمایه گذاری چین اعلام کرد که در سومین نمایشگاه بین المللی واردات چین که در شانگهای برگزار می شود، با 20 شرکت خارجی قرارداد خرید امضا کرده است. به گزارش روز شنبه چین ، این خرید بیش از 20 نوع کالا شامل غلات ، میوه ، منسوجات و محصولات شیمیایی از 15 کشور مانند پاکستان ، کامبوج ، اندونزی و آفریقای جنوبی را شامل می شود. چین اعلام کرد اکنون که فناوری کشاورزی در پاکستان عقب است، ما آن را توسعه خواهیم داد و برای حل آن در سال آینده تلاش خواهیم کرد. لی وی با اشاره به اینکه چرا تجارت صادراتی محصولات کشاورزی از پاکستان را آغاز کرد، گفت: مدیر کل شرکت به طور اتفاقی از پاکستان بازدید کرد و متوجه شد که یک فرصت تجاری عالی برای صادرات محصولات کشاورزی از پاکستان به چین وجود دارد. نمایشگاه بین المللی واردات چین (CIIE) ، به عنوان “نوآوری در تاریخ تجارت جهانی” مورد استقبال قرار گرفت ، سومین نمایشگاه خود را در 4 نوامبر در شانگهای افتتاح کرد این نمایشگاه تا 10 نوامبر ادامه داشت.

 

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/oid9

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *