مروری بر بازار جهانی پلیمر

صنعت پتروشیمی | 6 ژوئن 2020| polymerupdate.com

بررسی قیمت‌ها در آسیا:

LDPE: در این هفته، قیمت LDPE (پلی‌اتیلن سبک) در آسیا افزایش یافت. این افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضای منطقه‌ای، افزایش انرژی بالادست و افزایش نرخ اتیلن گزارش شده است. نرخ پیشنهادات بالا برای واردات از تولیدکنندگان خارجی نیز باعث این افزایش قیمت شده است.

LLDPE: قیمت LLDPE در جنوب شرقی آسیا افزایش یافت که به دلیل افزایش قیمت مواد خام بالادست و افزایش قیمت نفتا و اتیلن می‌باشد. قیمت پیشنهادی بالا برای واردات از تولیدکنندگان خارجی نیز باعث روند افزایشی آن در هفته اخیر شده است.

HDPE: این هفته قیمت HDPE(پلی‌اتیلن سنگین) در آسیا افزایش یافت که به دلیل پایداری خریدهای منطقه‌ای و افزایش پیشنهادات تولیدکنندگان خارجی می‌باشد.

PP: قیمت PP نیز در هفته اخیر افزایش یافت که دلیل آن افزایش قیمت مواد خام بالادست، نفتا و افزایش تقاضای منطقه‌ای است. افزایش پیشنهاد واردات از سوی تولیدکنندگان خارجی و افزایش معاملات آتی در بورس کالای دالیان در چین ، از افزایش قیمت ها حمایت می کند.

PVC: در هفته اخیر قیمت PVC نیز به دلیل افزایش انرژی بالادست، افزایش تقاضای محلی و افزایش قیمت در معاملات منطقه‌ای افزایش یافت.

PS: در این هفته قیمت PS در شرق و جنوب شرقی آسیا افزایش یافت. قیمت‌ها در این هفته به دلیل افزایش ارزش  SMو افزایش خرید منطقه‌ای افزایش یافت.

PET: برخلاف افزایش انرژی بالادست، قیمت PET در آسیا در هفته اخیر ثابت باقی ماند.

 

بررسی قیمت‌ها در اروپا:

LDPE: در این هفته قیمت LDPE در اروپا افزایش یافت که دلیل آن افزایش تقاضای بخش‌های بسته‌بندی پزشکی و افزایش قیمت بالادست در ماه ژوئن می‌باشد.

LLDPE: در این هفته قیمت قراردهای بسته شده برای قیمت LLDPE در اروپا افزایش یافت. که براساس افزایش تقاضای منطقه و همچنین افزایش قراردادهای اتیلن در ماه ژوئن می‌باشد.

HDPE: در هفته اخیر شاهد افزایش قیمت HDPE در اروپا بودیم که دلیل آن افزایش تقاضای منطقه‌ای، محدود بودن دسترسی محلی و افزایش قیمت قراردادهای اتیلن در ماه ژوئن عنوان شده است.

PP: به دلیل افزایش قیمت قراردادهای پروپیلن در ماه ژوئن و افزایش تقاضای منطقه برای خرید، قیمت پلی‌پروپیلن افزایش یافته است.

PVC: قیمت PVC در اروپا افزایش یافت. این افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضا، افزایش شدید نرخ قرارداد اتیلن در ماه ژوئن و افزایش قیمت‌ها در بازار آسیا می‌باشد.

PS: در هفته گذشته قیمت PS در بازار اروپا با افزایش روبه‌رو بود. دلیل آن افزایش قیمت SM در ماه ژوئن و افزایش تقاضا عنوان شده است.

PET: در هفته اخیر قیمت گرید PET در اروپا افزایش داشت. این افزایش قیمت به دلیل نرخ بالای قراردادهای MEG در ماه ژوئن ایجاد شده است.

 

آخرین اخبار:

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/xeo3

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *