مروری بر بازار جهانی پلیمر

قیمت pet در آسیا کاهش می یابد.

صنعت پتروشیمی | 10 می 2020| polymerupdate.com

بررسی قیمت‌ها در آسیا

LDPE: در این هفته، قیمت LDPE (پلی‌اتیلن سبک) در شرق و جنوب شرق آسیا بدست آمد که این قیمت عمدتا بر اساسِ افزایش تمایل به خرید، افزایش انرژی بالادست و افزایش قیمت اتیلن می‌باشد البته قیمت‌ها در بخش‌هایی از آسیای جنوبی کاهش یافت چرا که تمایل به خرید در این منطقه همچنان نزولی است.

LLDPE: باوجود ثبات مواد خام بالادست و قیمت اتیلن و نفتا، قیمت LLDPE در آسیا بدون نوسان ارزیابی شد و روند خرید منطقه‌ای نیز با شیب ملایم و باثبات بود.

HDPE: این هفته قیمت HDPE(پلی‌اتیلن سنگین) در آسیا متغیر بود. قیمت نخ و گرید HDPE به دلیل روند کاهشی تقاضای منطقه‌ای کاهش یافت در حالیکه قیمت فیلم HDPE و BM  به دلیل تمایل به خرید بیشتر و پیشنهاد واردات بالاتر، افزایش یافت. در جنوب شرقی آسیا نیز قیمت‌ها افزایش یافت که دلیل آن افزایش خریدهای منطقه‌ای و پیشنهادات قوی‌تر برای واردات از سوی کارپردازان خارجی است. در بعضی از مناطق جنوب آسیا نیز با کاهش روند تقاضا، قیمت‌ها کاهش یافت.

PP: این هفته قیمت PP در نواحی جنوب شرقی آسیا به دلیل پیشنهادات قوی‌تر برای واردات و افزایش انرژی بالادست و قیمت پروپیلن افزایش یافت. در بعضی از مناطق جنوب آسیا افت قیمت به دلیل روند کاهشی تقاضای منطقه‌ای مشاهده شد.

PVC: در هفته اخیر قیمت PVC در برخی از مناطق جنوب آسیا کاهش یافت. بطورکلی به دلیل تداوم کاهش تمایل به خرید در این مناطق، معاملات با قیمت پایین‌تری انجام شده‌اند.

PS: قیمت پلی‌استایرن در آسیا به دلیل افزایش ارزش SM بالادست و بهبود روند خرید منطقه‌ای افزایش یافت.

ABS: قیمت ABS(Acrylonitrile botadiene styrene)  به دلیل افزایش انرژی بالادست، افزایش ارزش SM  و بهبود روند تقاضای منطقه‌ای افزایش یافت.

PET: در هفته اخیر با وجود افزایش ارزش PTA و MEG بالادست، قیمت PET در آسیا تقریبا ثابت بود و روند خرید پایداری در منطقه گزارش شد.

 

بررسی قیمت‌ها در اروپا:

LDPE: در هفته اخیر قیمت LDPE در اروپا به دلیل افت روند خریدهای منطقه‌ای و کاهش شدید اتیلن بالادست و درپی آن کاهش ارزش قرارداد برای ماه می کاهش یافت.

LLDPE: قیمت LLDPE در اروپا در این هفته کاهش یافت. گزارشات حاکی از عدم تمایل به خرید و فراوانی محصولات در دسترس محلی است همچنین قراردادهای اولیه قیمت اتیلن نیز باعث افت قیمت شده است.

HDPE: قیمت‌های HDPE در اروپا با کاهش مواجه شد که ناشی از روند تقاضای کم و فراوانی محصول و دسترسی به آن در اروپاست. نرخ قرارداد اتیلن بالادست نیز فشار بیشتری بر قیمت پلی‌اتیلن سنگین وارد کرده و باعث کاهش آن شد.

PP: قیمت PP در اروپا به دلیل افت تمایل به خرید در منطقه و ضعف پروپیلن بالادست و ارزش قراردادها کاهش یافت.

PVC: در هفته اخیر به دلیل کاهش تمایل به خرید و افت شدید قیمت قرارداد اتیلن خام در ماه می، قیمت PVC نیز کاهش یافت.

PS: قیمت GPPS و HIPS در اروپا با کاهش مواجه شد. دلیل آن کاهش روند خرید در منطقه و افت ارزش قرارداد مواد خام SM در ماه می برآورد شده‌است.

ABS: این هفته قیمت ABS در اروپا کاهش یافت. با ادامه روند کاهش تقاضا در سرتاسر اروپا و کاهش ارزش SM و قیمت بوتادین(butadiene) برای ماه می، این کاهش قیمت اتفاق افتاده است.

PET: قیمت گرید  PET در اروپا کاهش یافت که به دلیل افت روند تقاضا و فراوانی دسترسی به مواد می‌باشد.

 

بررسی قیمت‌ها در آمریکا:

LDPE: این هفته باوجود افزایش قیمت بالادست، قیمت صادراتی LDPE در آمریکا باثبات بوده و روند تقاضا از بازارهای خارجی نیز مطلوب ارزیابی شد.

LLDPE: قیمت‌های صادراتی LLDPE در آمریکا به دلیل افزایش تمایل به خرید و بهبود تولید، افزایش یافت.

HDPE: در هفته اخیر قیمت‌های صادراتی HDPE در آمریکا متغیر بود. قیمت HDPE BM افزایش یافت. افزایش تدریجی قیمت، ارزش اتیلن در مواد خام بالادست را افزایش داده و باعث افزایش تقاضا از بازارهای خارجی شده است. درضمن فیلم HDPE  روند با ثباتی داشت.

PP: این هفته باوجود کاهش ارزش بالادست پروپیلن، قیمت صادراتی PP در آمریکا افزایش داشت. دلیل این افزایش قیمت، افزایش تقاضا از بازارهای خارجی است.

PVC: در هفته اخیر قیمت‌های صادراتی PVC به شدت در آمریکا افزایش یافته و معاملاتی در سطوح بالاتر از قیمت معمول گزارش شده است.

PS: این هفته با وجود افزایش شدید قیمت مواد خام SM، قیمت‌ صادرات پلی‌استایرن در آمریکا ثابت ماند.

ABS: باوجود کاهش روند SM بالادست، قیمت ABS در آمریکا در هفته‌ای که گذشت ثابت ماند.

 

اخبار مرتبط:

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/5pia

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *