نخ پنبه کاورکش

نخ پنبه کاورکش

پارچه های پنبه ای یکی از پرمصرف ترین انواع پارچه در سراسر دنیا است. این پارچه ها به علت جذب آب بسیار بالا و راحتی پوشش به طور گسترده در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار میگیرد

با وجود مزیتهای زیاد، این نوع پارچه ها دارای معایبی همچون چروک پذیری  زیاد و عدم کشش پذیری است. برای رفع این مشکل از پارچه های پنبه لاکرا استفاده میشود.  این پارچه ها دارای حدود 80٪ پنبه و حدود 20٪لاکرا است.

بزرگترین ویژگی پارچه های پنبه لاکرا  کشش و مقاومت بالای آن در برابر چین و چروک است. همچنین با داشتن تنفس عالی و در عین حال انعطاف پذیری، نهایت راحتی را به کاربر میدهد.

برای بافت این پارچه ها از نخ پنبه کاور کش استفاده میشود. این نخ ها شامل دو جزء مغذی و غلاف میشود. جزو پوسته از نخ پنبه و جزو مغذی کش است.

هدف اصلی استفاده از نخ ریسیده شده غلاف و مغذی، بهره گیری از خواص مختلف هر دو جزء آن است. جزو مغذی استحکام نخ را افزایش می‌دهد و همچنین امکان ایجاد استحکام مورد نیاز با میزان پیچش کمتر را فراهم میکند، در حالی که غلاف ظاهر و خواص فیزیکی سطح  نخ را فراهم می‌کند.

نخ پنبه کاور کش معمولا در نمرات 7s/1 و10s/1و 16s/1 و21s/1و 32s/1 و40s/1 تولید میشود. همچنین کش لاکرا مورد استفاده به عنوان مغذی نمره 40 و 70 دنیر است.

در شکل (a نمای سطح مقطع نخ و در شکل(b نمای جانبی از این نخ ها نشان داده شده است.

 

سیستم ریسندگی نخ پنبه کاور کش:

همانگونه که در شکل نشان داده شده است برای تولید نخ پنبه کاور کش نیمچه نخ پنبه از روی دوک a باز شده و پس از گذشتن از غلتک های تغذیه C وارد ناحیه کشش میشود. نخ  کش لاکرا e پس از طی مسیر h در انتهای ناحیه کشش به جفت غلتک تولید d  تغذیه میشود و بدین ترتیب نخ غلاف مغذی تولید میشود.

متداول ترین روش برای تولید نخ های پنبه کاورکش در شکل نشان داده شده است.

در سیستم ریسندگی کامپکت با حذف مثلت ریسندگی موجب بهبود قابل توجه خواص نخ و کاهش پرزینگی و افزایش یکنواختی ظاهر نخ میشود. این امر موجب افزایش استحکام و مقاومت در برابر سایش و جلوگیری از پدیده پلینگ میشود.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/2jf0

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *