قیمت پلی پروپیلن در چین و هند

قیمت پلی پروپیلن در کشورهای هند و چین

پلی پروپیلن (PP) یک پلیمر ترموپلاستیک است که به دلیل خواص متفاوتش مانند مقاومت بالا در برابر حرارت و حلال های شیمیایی ، وزن پایین، استحکام و پایداری بالا، جذب رطوبت پایین، نقطه ذوب بالا، قیمت پایین و انطاف پذیری کاربردهای مختلفی دارد. این یک رزین مصنوعی است که از پلیمریزاسیون مونومرهای پروپیلن ساخته شده است. پلی پروپیلن در طیف گسترده ای از کاربردها، از جمله مواد بسته بندی مانند ظروف، کیسه ها و فیلم ها، و همچنین در الیاف فرش، اثاثه یا لوازم داخلی و لباس استفاده می شود. همچنین در صنعت خودروسازی برای تولید قطعات خودرو، در صنعت پزشکی برای ساخت تجهیزات پزشکی و در صنعت ساخت و ساز برای لوله و اتصالات استفاده می شود. پلی پروپیلن همچنین به طور گسترده در چاپ سه بعدی به عنوان یک ماده کم هزینه استفاده می شود.

تولید پلی پروپیلن یک صنعت جهانی است بنابراین در کشورهای بسیاری همچون چین، امریکا، آلمان، هند عربستان صعودی و…تولید میشود. کشور چین بزرگترین تولید کننده پلی پروپیلن است و بیش از 30 درصد تولیدات در این کشور انجام میشود.

جدول زیر مقایسه قیمت پلی پروپیلن در کشورهای هند و چین از سالهای 2018 تا مرداد 2023 نشان میدهد. قیمت نهایی پروپیلن تحت تاثیر عوامل متفاوتی مانند هزینه مواد اولیه، انرژی، کارگر، جابجایی و ظرفیت تولید است. بازار جهانی پلی پروپیلن (PP) بزرگ و رو به رشد است. طبق گزارش Mordor Intelligence، ارزش بازار جهانی PP در سال 2020 تقریباً 110.3 میلیارد دلار بود و انتظار می‌رود تا سال 2026 به 157.8 میلیارد دلار برسد، حدود 6 درصد رشد میکند.

قیمت پلی پروپیلن در کشورهای هند و چین

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/h4fc

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *