افزایش 300% میزان صادرات بنگلادش به هند

میزان صادرات بنگلادش به هند300% افزایش میابد، تنها در صورتی که 1% از کل واردات هند را بدست آورد.

بر اساس گزارش اتاق بازرگانی بین المللی بنگلادش (ICCB)، صادرات بنگلادش به هند در صورتی که بتواند تنها یک درصد از کل واردات هند را به دست آورد، می تواند 300 درصد رشد کند.

ICCB در بولتن خبری سه ماهه خود در ماه آوریل تا ژوئن سال جاری اشاره کرد، با وجود پتانسیل عظیم، تجارت دوجانبه هند و بنگلادش در سال مالی 2021-2022 تنها 11 میلیارد دلار ارزش داشت که از این میزان صادرات از بنگلادش به هند تنها 1.27 میلیارد دلار بود.

بانک جهانی تخمین می زند که در صورت اجرای توافقنامه تجارت آزاد، صادرات این کشور به هند می تواند 182 درصد نسبت به سطح فعلی افزایش یابد. بهبود حمل و نقل بین دو طرف می تواند صادرات را حتی بیشتر از این یعنی 297 درصد افزایش دهد.

ICCB اشاره کرد که آسیای جنوبی یکی از کم ادغام‌ترین مناطق جهان از نظر تجارت و تماس مردم با مردم و تجارت درون منطقه‌ای است که اکنون تنها یک پنجم پتانسیل تجاری خود را دارد.  فرصت‌ رشد از طریق تجارت منطقه‌ای تا حد زیادی در منطقه استفاده نشده است و تجارت درون منطقه‌ای در جنوب آسیا بسیار پایین‌تر از پتانسیل واقعی آن است.

در حال حاضر، تجارت منطقه ای در جنوب آسیا تنها 5 درصد از 23 میلیارد دلار تجارت تخمین شده را تشکیل میدهد، در حالیکه پتانسیل تجارت بالقوه 67 میلیارد دلاری در این منطقه میتواند وجود داشته باشد.

شرایط تجارت بنگلادش با کشورهای دورتر نسبت به همسایگان خود، بهتر است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/d9ov

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *