چالش های متعدد برای بخش نساجی و پوشاک ویتنام

بر اساس گزارش انجمن نساجی و پوشاک ویتنام (VITAS) از آنجایی که درآمد صادرات پوشاک ویتنام در نیمه اول (سه ماهه اول) امسال با 17.6 درصد کاهش سالانه به 18.6 میلیارد دلار رسیده است، صنعت نساجی و پوشاک این کشور سخت در تلاش است تا به هدف صادراتی بلند پروازانه خود یعنی 39 تا 40 میلیارد دلار در سال جاری دست یابد.

به دلیل رکود اقتصادی جهانی، صادرات نساجی به ایالات متحده در طول پنج ماه اول 27.1 درصد کاهش یافت، در حالی که صادرات به کانادا و اتحادیه اروپا (EU) به ترتیب 10.9 درصد و 6.2 درصد کاهش یافت.

صادرکنندگان نساجی ویتنامی نیز با رقابت شدید با چین روبرو هستند. نرخ بالای وام بین 9 تا 11 درصد هزینه های تولید را در مقایسه با رقبا افزایش می دهد.

علاوه بر این، متوسط دستمزد ماهانه کارگران نساجی در ویتنام حدود 300 دلار است که به طور قابل توجهی بالاتر از بنگلادش (95 دلار)، کامبوج (190 دلار) و هند (145 دلار) است که چالشی کلیدی برای صنعت نساجی ویتنام برای رقابتی ماندن است.

بر اساس گزارش یک رسانه ویتنامی، واردات به ویتنام در نیمه اول سال 2023، به میزان 20.5 درصد کاهش یافت که منجر به مازاد تجاری 7.9 میلیارد دلاری شد، این رقم تقریباً یک میلیارد دلار کمتر از مدت مشابه در سال 2022 است.

پیش بینی می شود تقاضای جهانی نساجی از 757 میلیارد دلار به حدود 712 میلیارد دلار کاهش یابد و به طور بالقوه می تواند به 687 میلیارد دلار نیز برسد.

فشار فزاینده برای اتخاذ شیوه‌های تولید پایدارتر نیازمند تلاش‌ها و هزینه‌های بیشتر صادرکنندگان ویتنامی برای تضمین سفارش‌های جدید است.

VITAS برای حمایت از صنعت نساجی و پوشاک کشور در دستیابی به هدف صادرات بلندپروازانه خود تاکید کرده است و در این راستا اقدامتی از جمله حفظ پرسنل ماهر، سرمایه گذاری در ارتقاء مهارت کارکنان، تقویت وفاداری مشتریان و بهینه سازی هزینه های تجاری را انجام داده است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/eye3

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *