میزان واردات پوشاک آمریکا در سال 2023

واردات پوشاک آمریکا

علارقم اینکه میزان صادرات چین به آمریکا در سه ماهه اول با کاهش مواجه بود، چین همچنان به عنوان برترین تامین کننده پوشاک ایالات متحده در سه ماهه اول سال 2023 بود.

از کل واردات پوشاک آمریکا به ارزش 19.522 میلیارد دلار، سهم چین 18.11 درصد بود که معادل تقریباً 3.53 میلیارد دلار است. دیگر تامین کنندگان اصلی شامل ویتنام، بنگلادش، هند و اندونزی هستند که در مجموع بیش از 56 درصد از کل واردات پوشاک به ایالات متحده را به خود اختصاص داده اند.

طبق جدیدترین داده‌های تجاری موجود، ایالات متحده شاهد کاهش 34.27 درصدی سالانه واردات پوشاک از چین در سه ماهه اول سال 2023 بوده است. ایالات متحده در ژوئن 2022 محدودیت هایی را برای پوشاک تولید شده از پنبه در منطقه سین کیانگ چین اعمال کرد.

ایالات متحده در سه ماهه اول سال جاری 3.288 میلیارد دلار پوشاک از ویتنام وارد کرده است. بنگلادش با 2 میلیارد دلار (10.25 درصد)، هند با 1.339 میلیارد دلار (6.86 درصد) و اندونزی با 1.197 میلیارد دلار (6.13 درصد) در رتبه های بعدی قرار دارند. سایر تامین کنندگان اصلی عبارتند از مکزیک (3.83 درصد)، کامبوج (3.81 درصد)، هندوراس (3.02 درصد)، ایتالیا (2.81 درصد)، و نیکاراگوئه (2.74 درصد)

ارزش واردات پوشاک ایالات متحده به صورت سه ماهه کاهش یافته است. در سه ماهه سوم سال 2022، ارزش واردات به 29.389 میلیارد دلار رسید که در سه ماهه چهارم 2022، 21.146 میلیارد دلار و در سه ماهه اول 2023، 19.525 میلیارد دلار بوده است. این روند کاهشی در سه ماهه اول 2022 نیز مشهود بود، میزان واردات پوشاک مجموعاً 24.368 میلیارد دلار بوده است.

واردات پوشاک آمریکا

در سال 2022، واردات نساجی و پوشاک به ایالات متحده به ارزش 132.2 میلیارد دلار بود که از رقم 127.7 میلیارد دلاری که در سال 2019 ثبت شده بود، فراتر رفت، همچبن میزان صادرات از مرز 30.4 میلیارد دلار گذشت که در مقایسه با 22.1 میلیارد دلار ثبت شده قبل از همه‌گیری کرونا افزایش یافت. بر اساس داده های دولت ایالات متحده، افزایش صادرات از سال 2019 معادل 37.5 درصد بوده است.

در سال 2020، واردات به 89.5 میلیارد دلار کاهش یافته بود و در سال 2021 به مبلغ 113.9 میلیارد دلار افزایش یافت.

آسیای جنوب شرقی 25.9 درصد از واردات ایالات متحده در سال 2022 را به خود اختصاص داده است و میزان سفارشات از نظر ارزش 29.6 درصد افزایش یافته است. چین پیشروترین کشور تامین کننده بود و میزان ارزش صادرات آن به 32.7 میلیارد دلار رسید و سهم بازار آن 24.7 درصد بود. اولین رقیب چین ویتنام بود که ارزش صادرات آن به ایالات متحده با رشد 27 درصدی نسبت به سال قبل به 19.6 میلیارد دلار رسید. هند با 11.1 میلیارد دلار، با 12.2 درصد رشد، در رتبه سوم قرار گرفت.

پس از آن بنگلادش با 10 میلیارد دلار (35.4 درصد افزایش)، اندونزی با 6.2 میلیارد دلار (36.7 درصد افزایش) و اتحادیه اروپا با 5.7 میلیارد دلار قرار دارند. واردات از کامبوج نیز به میزان قابل توجهی افزایش یافت و با رشد 31.43 درصدی به 5.2 میلیارد دلار رسید، به طوری که در سال 2022 این کشور از مکزیک (4.8 میلیارد دلار با 10.2 درصد افزایش) و پاکستان (4.7 میلیارد دلار با 12.9 درصد افزایش) پیشی گرفت.

در بخش صادرات، آمریکای شمالی 51 درصد از سفارش های ارسال شده از ایالات متحده (12.8 میلیارد دلار) را به خود اختصاص داده است که از این میزان 6.8 میلیارد دلار به مکزیک (9 درصد افزایش) و 5.9 میلیارد دلار به کانادا (افزایش 11.1 درصد) رسیده است. صادرات نساجی و پوشاک ایالات متحده به اتحادیه اروپا 2.2 میلیارد دلار بود که معادل 16.7 درصد افزایش یافت.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/m2od

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *