اخرین اخبار از صنایع نخ خمین

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای اینکه صنایع نخ خمین به دوران طلایی خود برگردد باید هر چه سریعتر جایگزینی ماشین آلات مدرن با خوراک الیاف مصنوعی و الیاف طبیعی نظیر پنبه مجهز شود و امید است که در سال آینده خرید ماشین آلات انجام گرفته و کارخانه به شرایط گذشته و رونق خود بازگردد.

علیرضا نظری در گفت‌وگو با ایسنا به قدمت ۵۰ ساله فعالیت صنایع نخ خمین اشاره کرد و افزود: این صنعت بزرگ استان مرکزی در گذشته در دوران طلایی تولید بسر می‌برد و سهم بالایی در تولید محصول داشت، اما در سال‌های اخیر به دلیل قدمت بالا و فرسودگی ماشین‌آلات و تجهیزات با چالش جدی مواجه شد و نتوانست متناسب با تکنولوژی مدرن متناسب با صنعت نخ دنیا تجهیز شود و به دلیل افت کیفیت تولید نتوانست در بازارهای جهانی با تولیدات مشابه رقابت کند.

وی ادامه داد: از طرفی چون مواد اولیه مورد نیاز کارخانه کاملا وارداتی است و محدودیت‌های ارزی و مشکلات منابع بانکی و سرمایه در گردش و تحریم‌ها مانعی بزرگ بر سر راه تامین مواد اولیه این صنعت بوده، ادامه فعالیت و روند تولید با مشکل مواجه شده است.

وی با اشاره به بازدید اخیری که از روند فعالیت صنایع نخ خمین صورت گرفته است، اظهار کرد: در جریان این بازدید مشکلات و موانع پیش روی تولید بررسی و پیشنهاداتی برای برون رفت از آن با اتخاذ راهکاری برای نوسازی تجهیزات و ماشین آلات از طریق تامین منابع بانکی با همکاری بانک‌های عامل مطرح شد تا این واحد صنعتی در سایه تجهیز دستگاه‌ها و ماشین آلات به دوران طلایی تولید خود برگردد.

این نماینده مردم در خانه ملت به تامین مواد اولیه (پنبه) برای رونق تولید این کارخانه نیز اشاره کرد و گفت: در همین راستا جلسه‌ای با حضور مقامات وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایدرو تشکیل شد تا بتوان راهکاری برای تامین مواد اولیه کارخانه اتخاذ کرد.

وی با اشاره به فعالیت کنونی این کارخانه با کمتر از یک چهارم ظرفیت گفت: در دو سال گذشته میزان تولید روزانه این کارخانه سه تن بوده است، اما در حال حاضر بدلیل وجود مشکلات در تامین مواد اولیه و فرسودگی تجهیزات نه تنها میزان تولید افزایش نیافته بلکه به یک تن رسیده است.

نظری بیان کرد: میزان فرصت شغلی ایجاد شده در این صنعت بزرگ استان مرکزی در دوران طلایی فعالیت به افزون بر هزار نفر می‌رسید، اما هم اکنون مشکلات پیش رو اشتغال این شرکت را به حدود ۱۴۰ نفر کاهش داده است.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/cqpv

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *