چشم انداز نساجی در هند و ویتنام در سال 2024

فرآیند شستشوی پنبه در صنعت نساجی

ویتنام

فیلیپین و ویتنام متعهد شدند تجارت دو طرفه را تا سال 2025 به 10 میلیارد دلار افزایش دهند. سران دولت ویتنام و فیلیپین بر اهمیت تحول دیجیتال، توسعه و پیشرفت اقتصاد سبز و دایره ای، تغییرات آب و هوایی و انتقال انرژی تاکید کردند.

بخش پوشاک نساجی ویتنام گردش مالی صادراتی 44 میلیارد دلاری را در سال جاری هدف قرار داده است که 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، درسال گذشته میزان صادرات 39.5 میلیارد دلار بود. بازارهای اولیه صادرات، آمریکا، ژاپن، اتحادیه اروپا ، کره جنوبی، چین و آسیای جنوب شرقی بودند. آفریقا و روسیه از جمله بازارهای جدید بودند. توجه و اهمیت اتحادیه اروپا به پوشاک های سازگار با محیط زیست چالش هایی را در صنعت پوشاک ایجاد کرده است.

خرده فروشی کالاها در ویتنام در ژانویه به ارزش 407.5 تریلیون دانگ بود که افزایش 7.3 درصدی نسبت به سال گذشته را نشان میدهد.

هند

برای سال مالی 2025، دولت هند تخصیص بودجه را 27.60 درصد افزایش و به 44 میلیارد روپیه رساند که بخش قابل توجه آن برای صنعت نساجی است. تحقیقات و ظرفیت سازی در منسوجات تقریباً دو برابر شده و به 6.5 میلیارد روپیه رسیده است و طرح های مختلف نساجی بودجه بیشتری دریافت کرده اند. در بودجه موقت مالی 2024-2025، وزیر دارایی هند، بودجه تخصیص یافته برای توسعه صنعت جوت را 22.33 درصد کاهش داد و از1.3 میلیارد روپیه در سال 2023-2024 به 0.8 میلیارد روپیه رسید. در حالی که یارانه برای شرکت جوت هند اندکی به 0.3 میلیارد روپیه افزایش یافته است، اما بودجه طرح توسعه جوت به 0.5 میلیارد روپیه کاهش یافته است.

دولت هند طرح تخفیف مالیات ها و عوارض ایالتی و مرکزی را برای صادرات پوشاک و لوازم آرایشی را تا 31 مارس 2026 تمدید کرده است. این تمدید، ثبات را برای برنامه ریزی تجاری بلندمدت فراهم میکند، بار مالیاتی را حذف و زمینه را برای صادرات تضمین می کند. صنعت نساجی هند از دولت می خواهد که 11 درصد عوارض واردات پنبه و ضایعات پنبه را در بودجه اینده حذف کند.

پیش بینی می شود صنعت ریسندگی پنبه هند در سال مالی 24 12 تا 14 درصد رشد کند و صادرات نخ به دلیل تقاضای بیشتر در ایالات متحده و اتحادیه اروپا 85 تا 90 درصد افزایش یابد. اما، کاهش قیمت پنبه هند ممکن است به کاهش 9 تا 10 درصدی درآمد منجر شود. انتظار می رود صادرات نخ پنبه به ویژه به چین، بنگلادش و ویتنام افزایش قابل توجهی داشته باشد.

بر اساس گزارش رتبه‌بندی جهانی، هند با شروع سال شاهد افزایش رشد سریع در بخش تولید خود است. شرکت‌ها به  افزایش سریع سفارشات جدید و تولید در چهار ماه گذشته اشاره کردند. فروش بازار بین المللی نیز با سرعت بیشتر در حال گسترش است. شرکت‌ها خرید را افزایش دادند و نسبت به چشم‌انداز سال آینده تولید خوش‌بین‌تر هستند.

افزایش قیمت نهایی و افزایش تقاضا، در کنار هزینه های حمل و نقل و دستمزد بیشتر، تولیدکنندگان را بر آن داشت تا کارمزدهای خود را در ژانویه افزایش دهند. متوسط ​​نرخ تورم به بالاترین حد در سه ماه گذشته رسید و با میانگین بلندمدت مطابقت داشت.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/088e

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *