بنگلادش تبدیل به بزرگترین صادرکننده پوشاک پنبه ای جهان می شود

بنگلادش در آستانه تبدیل شدن به بزرگترین صادرکننده پوشاک پنبه ای جهان است

بر اساس آخرین گزارش بازارها و تجارت جهانی پنبه وزارت کشاورزی ایالات متحده آمریکا، پیش‌بینی می‌شود مصرف پنبه بنگلادش برای سال‌های 2023-2024 به 8 میلیون عدل افزایش یابد که ناشی از صادرات رو به رشد پوشاک است. این کشور در حال پیشی گرفتن از چین به عنوان بزرگترین صادرکننده پوشاک پنبه در جهان است و انتظار می رود چشم انداز تقاضای قوی تر باعث افزایش مصرف پنبه شود.

تقریباً تمام نخ‌های پنبه‌ای که در داخل کشور تولید میشود به مصرف بخش پوشاک و پارچه داخلی میرسد. بخش صادرات پوشاک برای رشد اقتصادی بنگلادش و تثبیت پول داخلی و  به دست آوردن دلار آمریکا از طریق فروش خارجی، حیاتی است.

انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک بنگلادش (BGMEA) گزارش داد که پوشاک بیش از 80 درصد از کل صادرات این کشور را در سال مالی 2023 به خود اختصاص داده است، که تقریباً بالغ بر 47 میلیارد دلار است. این مقدار بیش از دو برابر رقم یک دهه قبل است و از رکورد سال قبل فراتر رفته است که نشان دهنده تمایل فزاینده واردکنندگان جهانی به محصولات پنبه بنگلادشی است.

صادرات پوشاک حلقوی برای این رشد ضروری بوده و ارزش آن در دهه گذشته تقریباً سه برابر شده است. کارخانه های نساجی محلی واقع در بنگلادش حدود 85 درصد تقاضای پارچه های حلقوی و 40 درصد نیاز برای پارچه های تاری-پودی را که عمدتاً از چین وارد می شود، برآورده می کنند. طبق گزارش USDA، پیراهن‌های بافتنی و سوئیشرت ها محصولات مهمی بوده‌اند که به ارزش‌های رکورد اخیر کمک کرده‌اند.

صادرات پوشاک به بزرگترین بازارهای وارداتی جهان، مانند ایالات متحده و اتحادیه اروپا، به طور قابل توجهی در سال 2022 بالا بود.

بر اساس این مطالعه، شرکت‌های مد ایالات متحده در پاسخ به قانون پیشگیری از کار اجباری اویغور، تعرفه‌های بخش 301 چین بر صادرات پوشاک چینی و تلاش‌ها برای به حداقل رساندن خطرات لجستیکی و سیاسی، سفارشات خود را به بازارهای دیگر، از جمله بنگلادش، تخصیص می‌دهند.

بنگلادش، هند و ویتنام به عنوان سه تامین کننده ای هستند که فروشندگان قصد دارند تامین منابع خود را تا دو سال آینده از این کشورها افزایش دهند. علاوه بر این، مطالعه USFIA نشان داد که بنگلادش رقابتی ترین تامین کننده پوشاک از نقطه نظر هزینه ها است و و امتیاز بالاتری را نسبت به سایر رقبا از این نقطه نظر دارد.

دفتر توسعه صادرات بنگلادش، هدف صادرات پوشاک خود را در سال مالی 2024، بیش از 50 میلیارد دلار قرار داده است. در همین حال، انتظار می‌رود که نرخ‌های عملیاتی کارخانه‌های ریسندگی در سال‌های 2023-2024 افزایش یابد، که نشان‌دهنده تکمیل مجدد ذخایر تخلیه شده نخ، پارچه و پوشاک در زنجیره تامین نساجی است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/f4b8

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *