هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت مد و پوشاک

هوش مصنوعی و کاربرد آن در صنعت مد و پوشاک

در سال های اخیر، صنایع مختلف توانسته اند با استفاده از هوش مصنوعی، تحول عظیم در صنعت خود ایجاد کنند. انواع برندها با استفاده از هوش مصنوعی قادر هستند نیازهای مشتری را بررسی و آنالیز کنند و بر این اساس با شناسایی نیاز مشتری و بهبود تجربه خرید آنها، میزان فروش را افزایش دهند. همچنین با استفاده از هوش مصنوعی میتوان الگوی روند ها را پیش بینی کرد.

تاکنون تحولات زیادی در این زمینه روی داده است و صنعت مد و پوشاک نیز از این قاعده مستثنی نیست. با به کارگیری هوش مصنوعی میزان خطای انسانی به شدت کاهش یافته است. از این ابزار در مواردی مانند تناسب لباس با بدن، تناسب نوع پارچه با کاربرد آن، شکل نهایی کالای تولید شده و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. به طور مثال شرکت انگلیسی FINERY، پلتفرمی را طراحی کرد که قادر بود با کمک تحلیل داده ها، لباس را قبل از خرید را بر تن مشتریان به صورت مجازی نمایش دهد.

یکی از مشکلات صنعت پوشاک الگو سازی بر اساس چند سایز محدود است که با استفاده از مانکن های سه بعدی، شکل نهایی لباس طراحی شده مشخص میشود. استفاده از هوش مصنوعی موجب میشود طیف وسیعی از اندازه ها بر اساس فرم بدن افراد مختلف عرضه شود. حتی در آینده نه چندان دور با استفاده از این ابزار، بر اساس فرم بدن، اندازه و تناسب لباس با بدن، یک فرم سه بعدی در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد.(مثلا یک عدد 8 رقمی شکل هر فرد را مشخص میکند)

بر اساس داده ها میتوان میزان بهره وری را با نحوه توزیع منابع بهینه کرد. مثلا بر اساس شکل، ملیت، سن و هر نژادی، الگوها را با رایانه در زمان واقعی و با هزینه بسیار ناچیز ارائه کرد. حتی میتوان با کنار هم قرار دادن داده ها مقیاسی برای میزان مصرف هر مصرف کننده را تعیین کرد.

مزایای استفاده از هوش مصنوعی در حوزه مد و پوشاک:

  1. افزایش سرعت در طراحی و تولید انواع لباس
  2. تناسب بیشتر لباس با بدن هر فرد و طراحی لباس با استفاده از داده ها
  3. افزایش خلاقیت و ایجاد طرح های بیشمار و متنوع
  4. رضایت بیشتر مصرف کنندگان
  5. آسان شدن پروسه تولید و امکان تولید انبوه در تولیدی های مختلف
  6. گسترش بازار و افزایش مخاطبین و ایجاد بازار کار بهتر

در مقابل مزایایی که هوش مصنوعی دارد، دارای معایبی نیز هست. به طور مثال با روی کار آمدن هوش مصنوعی، بسیاری از مشاغل از بین میرود.

جدی ترین مشکلی که هوش مصنوعی با آن مواجه است این است که داده های ارسالی ممکن است عمداً نادرست باشند. جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات و اعتبار سنجی صحت اطلاعات امری بسیار سخت و حائز اهمیت است.

هوش مصنوعی مولد که زیر مجموعه هوش مصنوعی است، بر ایجاد سیستم های هوشمند تر تمرکز دارد، که میتواند خروجی های خلاقانه تولید کند. در صنعت مد و پوشاک، هوش مصنوعی مولد، برای طراحی لباس، الگوها و بافت ها مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزار برای طراحان و تولیدکنندگان این امکان را فراهم میکند که مرزهای خلاقیت را پشت سر بگذارند و خواسته های مصرف کنندگان را به طور کامل برآورده کنند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/vkaj

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *