کاهش قیمت نخ پنبه در جنوب هند، رکود فصلی در بمبئی

گزارشات نشان میدهد روند نزولی قیمت نخ پنبه در بازارهای بمبئی و تیروپپور در جنوب هند همچنان ادامه دارد. تقاضای ضعیف بازار و فشار سهامداران منجر به کاهش بیش از20 روپیه در هر کیلوگرم شده است. شروع باران های موسمی نیز باعث کاهش فصلی قیمت نخ شده است، زیرا هوا سردتر شده و کاربران و مشتریان خرید لباس های پنبه ای از جمله malmal Kurta را متوقف میکنند. بنابراین به گفته منابع، تقاضای کم در بازار، تجار و سهامداران را مجبور به کاهش قیمت کرده است و امکان افزایش قیمت نخ پنبه بسیار کم است. در بازار بمبئی، قیمت نخ پنبه 10 تا 20 روپیه به ازای هر کیلوگرم از هفته گذشته کاهش یافت. به عنوان مثال نخ کارد نمره 60 مخصوص تار و پود، در بازار هند به ترتیب با قیمت 1950-2000 و 1870-1920 روپیه در هر 5 کیلوگرم فروخته شد. نخ پنبه کارد شده نمره 44/46 مخصوص تار،  با قیمت 1840-1870 روپیه در هر 5 کیلوگرم به فروش رسید. از سوی دیگر نخ 40 پنبه ای کارد شده تاری به قیمت 355-362 روپیه به ازای هر کیلوگرم به فروش رسید. همین نمره نخ شانه شده نیز 410-425 روپیه در هر کیلوگرم فروخته شد.

در بازار تیروپور، نخ پنبه ی شانه شده نمره 30 بین 400-450 روپیه به ازاری هر کیلوگرم و 40 شانه شده بین 430-435 روپیه به ازاری هر کیلوگرم معامله شد. همین نخ 30 به صورت کارد شده 365-370 روپیه به ازاری هر کیلوگرم و نمره 40 کارد شده 380-385 روپیه به ازاری هر کیلوگرم به فروش رسید.

به گفته ی منابع بازار، تجار در حال حاضر ترس زیادی از بازار نخ پنبه دارند چراکه نگران ریزش ناگهانی قیمت ها و از دست دادن ارزش سهام خود هستند. از سوی دیگر خریداران هنوز هم رغبتی برای خرید نخ پنبه ندارند چراکه معتقدند قیمت ها از عهده ی آن ها خارج است.

گزارشات نشان میدهد تقاضای صادرات نیز بسیار ضعیف بوده است. برخی از بازرگانان معتقدند جنگ روسیه و اوکراین تجارت بین المللی با کشورهای اروپایی را مختل کرده است. فشارها باعث کاهش 3-8 روپیه ای در هر کیلوگرم شده است.

گزارشات رسیده از گجارات نیز نشان میدهد به دلیل کاهش تقاضای کارخانه‌های ریسندگی، قیمت پنبه همچنان کاهشی باقی مانده است. بسیاری از کارخانه ها تولیدات خود به وسیله ای نخ پنبه ای را متوقف کرده اند یا به دلیل قیمت بالای الیاف طبیعی به نخ پلی استر روی آورده اند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/yrrz

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *