چشم انداز بازار پنبه (13 مه 2022)

چشم انداز بازار جهانی پنبه

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

نرخ FOB نخ پنبه  در هند:

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 13 مه 2022 را نشان میدهد:

پاکستان

وزارت کشاورزی پیشنهاد تغییر قیمت بذر پنبه به 6000 روپیه در 40 کیلوگرم را داد: با در نظر گرفتن وضعیت قیمت پنبه در سطح بین المللی وزارت غذا و کشاورزی پاکستان پیشنهاد قیمت 6000 روپیه در هر 40 کیلوگرم بذر پنبه را داد. این پیشنهاد با هدف احیای تولید پنبه در کشور، ایجاد ثبات در بازار داخلی و تضمین حق و حقوق کشاورزان داده شده است این وزارتخانه همچنین پیشنهاد تشکیل کمیته بررسی قیمت پنبه (CPRC) در بازارهای داخلی را نیز داده است. این کمیته به طور منظم قیمت های بازار داخلی در سند و پنجاب و نیز بازارهای بین المللی را رصد خواهد کرد.

بنگلادش

Recover یکی از شرکت های تولیدکننده الیاف پنبه، شعبه ی جدیدی را در بنگلادش افتتاح کرد: Recover یکی از شرکت های تولید کننده الیاف پنبه بازیافتی، از افتتاح شعبه جدید خود در بنگلادش خبر داد. این شرکت هدف خود از این کار را گسترش قابلیت های تولیدی شرکت و تسریع در متحول کردن صنعت مد با حل یکی از بزرگترین مسائل زیست محیطی در جهان اعلام کرده است. این شرکت شهر داکا که دارای موقعیتی استراتژیک به لحاظ حمل و نقل و تامین مواد اولیه است را برای مستقر کردن تجهیزات خود انتخاب کرد. آسیا یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ضایعات پنبه در جهان است، بنابراین استقرار این شرکت در بنگلادش می تواند کمک شایانی به استفاده از ضایعات ایجاد شده در چرخه ی تولید کند.

اخبار پنبه و منسوجات هند

تغییرات آب و هوایی در هند: گزارشات نشان میدهد، مناطق ساحلی آندرا پرادش بارندگی های متوسط تا شدید را در روزهای اخیر تجربه کرده اند. همچنین باران خفیف تا متوسط در مناطق آروناچال پرادش، ناگالند، مانیپور، میزورام، تریپورا نیز رخ داده است. در مجموع گزارشات نشان از آب و هوای بارانی در اکثر مناطق دارد.

 

بروز مشکلات فراوان در کارخانه های نساجی با توجه به افزایش قیمت پنبه به بالاترین حد خود در 11 سال گذشته:  قیمت پنبه در سال 2022 نزدیک به 40 درصد افزایش یافته و به دلیل عدم تطابق میان عرضه و تقاضا به بالاترین حد خود در 11 سال گذشته رسیده است. این مسئله آسیب زیادی به ریسندگان نخ پنبه‌ای و تولیدکنندگان منسوجات و پوشاک پنبه ای وارد کرده و بسیاری را مجبور به کاهش فعالیت‌های خود در سراسر کشور کرده است. از اینرو تعدادی از تولیدکنندگان پارچه پنبه ای تصمیم گرفته‌اند به نشانه ی اعتراض، حداقل برای چند روز فعالیت خود را متوقف کنند.

ناظران صنعت تخمین زده اند که میانگین مصرف پنبه در این چند ماه در هند از حدود 29 هزار عدل به 19 هزار عدل در ماه کاهش یافته است. آنچه بیشتر نگران کننده است این واقعیت است که واردات پنبه در این فصل 2021-2022 بسیار کند است. بسیاری از کارخانه‌های ریسندگی در تامیلنادو که تا 40 درصد حجم تولید کل کشور را برعهده دارند، کارخانه‌های خود را تنها به مدت پنج روز در هفته راه‌اندازی می‌کنند و یا بسیاری از کارخانه‌ها 12 ساعت شیفت کاری دارند و فعالیت خود را برای 12 ساعت دیگر متوقف میکنند. این بدان معناست که عملاً فقط 35 تا 40 درصد تولید در حال انجام است. ریسنده های نخ در ایالت شماره یک کشت پنبه هند، گجرات،  ضرر نقدی خود را بین 30 تا 40 روپیه در هر کیلوگرم گزارش کرده اند. افزایش قیمت ها در بازار بین المللی و تقاضای پایین داخلی و بین المللی کارخانه های ریسندگی را نگران کرده است.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/e8ts

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *