چشم انداز بازار پنبه (23 دسامبر 2021)

مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 23 دسامبر 2021 را نشان میدهد:

پاکستان

  • بازار پنبه: حجم بازار پنبه در پاکستان و قیمت آن به صورت ثابت باقی ماند. به گفته ی تحلیل گران بازار پنبه، قیمت پوتی حدود 4500-7600 روپیه به ازای هر 40 کیلوگرم بود. پنبه ی سند حدود 13500 تا 17000 روپیه بر مندی، در پنجاب 14500 تا 17000 روپیه بر مندی و پنبه ی بلوچستان 16000 تا 16500 روپیه بر مندی معامله شد.

ویتنام

  • شرکت های ویتنامی به دنبال بهبود تجارت کفش و پوشاک: جمهوری کره (RoK) بزرگترین سرمایه گذار در صنایع نساجی، پوشاک و چرم و کفش ویتنام است که شانس قابل توجهی برای تقویت صادرات این کالاها به بازار شمال شرق آسیا دارد. معاون آژانس توسعه تجارت ویتنام، خطاب به رویداد تطبیق تجاری گفت که RoK در حال حاضر یکی از شرکای اقتصادی پیشرو ویتنام است که در سال گذشته رتبه اول در سرمایه گذاری مستقیم خارجی و سوم در تجارت با ویتنام را به خود اختصاص داده است. تجارت دوجانبه در 10 ماهه اول سال 2021 به 63 میلیارد دلار رسید که نسبت به سال قبل 17.6 درصد رشد داشت. این شامل 17.9 میلیارد دلار از صادرات ویتنام است که 11.5 درصد افزایش یافته است. ویتنام در این مدت 26.9 میلیارد دلار پوشاک و 14.24 میلیارد دلار کالای چرمی و کفش به RoK ارسال کرده است. رئیس بخش ترویج سرمایه گذاری در دفتر تجارت کره خاطرنشان کرد که کشورش بزرگترین سرمایه گذار در صنعت نساجی و پوشاک در ویتنام است که به نوبه خود دومین شریک تجاری این کشور است.

اخبار پنبه و منسوجات

  • احتمال کاهش صادرات پنبه به دلیل افزایش قیمت ها: از آنجاییکه قیمت پنبه ی هند بالاست، تجار بیم کاهش صادرات تا سپتامبر 2022 را دارند. برآوردها نشان داده است میزان صادرات در سال 2021 نسبت به سال قبل از آن کاهش یافته است. تحلیلگران معتقدند با این قیمت ها به سختی بتوان به مقدار تعیین شده برای صادرات یعنی 48 هزار عدل رسید. قیمت پنبه در سرتاسر کشور هند بالا است و تولیدکنندگان محصولات خود را نگه می دارند تا با قیمت های بهتری عرضه کنند. در سطوح قیمت فعلی، قیمت پنبه هندی معادل حدود 120 سنت در هر پوند در ICE است که آن را برای خریداران خارجی گران می کند. کشاورزان پنبه های برداشت شده در مراحل سوم و چهارم را به بازار می آورند، در حالی که برداشت های اول و دوم را نگه داشته و انتظار قیمت های بالاتر را دارند.
  • تغییر احتمالی نرخ های جدید مالیات منسوجات: بنابر گزارشات موجود بعید است دولت هند اجرای تغییر بر مالیات کالاها و خدمات را بر برخی محصولات نساجی به تعویق بیندازد، زیرا این تصمیم توسط شورای GST گرفته شده است. افزایش مالیات از ابتدای ژانویه اعمال خواهد شد. این قانون گویای اعمال مالیات 12 درصدی بر پوشاک به جای 5 درصد است.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/pnh1

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *