چشم انداز بازار پنبه (10 دسامبر 2021)

بازار پنبه جهانی

مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 10 دسامبر 2021 را نشان میدهد:

بازار پنبه جهانی

چین

  • چین بیستمین سال حضور خود در سازمان تجارت جهانی را جشن گرفت: مذاکرات پیرامون عضویت چین 15 سال طول کشید تا تکمیل شود، و در سال 2001، پس از مجموعه ای از تعهدات پیچیده، هر یک از اعضای سازمان تجارت جهانی با عضویت چین موافقت کردند. البته در میان اعضا منتقدانی نیز وجود دارند که از عضویت چین ابراز نارضاتی میکنند. از جمله ی آن ها می توان ایالت متحده ی آمریکا را نام برد که در طی گزارشی در دولت ترامپ در سال 2017 از حمایت ورود چین به سازمان تجارت جهانی ابراز تاسف کرد. البته هنوز گزارشی از نظر دولت بایدن در این خصوص وجود ندارد. از سوی دیگر بسیاری معتقدند حضور چین در سازمان تجارت جهانی شفافیت بیشتری را در روابط اقتصادی دیگر کشورها با چین به همراه داشته است. آن ها معتقدند دستاوردهای اقتصادی حضور چین برای شرکای تجاری آن به ویژه ایالت متحده غیر قابل کتمان است. با این حال منتقدان بر این باروند که باید به رویه های تجاری چین نظم داد و از پایبندی کامل این کشور به تعهدات خود تحت معاهده ی WTO اطمینان حاصل کرد.

اخبار پنبه و منسوجات

  • معافیت از حق گمرکِ منسوجات، تخم مرغ و ادویه صادراتی به امارت متحده ی عربی: هند به عنوان بخشی از توافقنامه تجارت آزاد که در حال مذاکره در خصوص آن است، به دنبال دسترسی به بازار معاف از گمرک برای ادویه، تخم مرغ، پنیر و منسوجات خود در امارات است. در حال حاضر، امارات متحده عربی واردات مرغ از هند را به دلیل نگرانی از آنفولانزای پرندگان ممنوع کرده است و صادرات منسوجات هندی 5 درصد عوارض دریافت می کند. به لحاظ سیاسی اجرای این توافقنامه برای هند اهمیت زیادی دارد چراکه پاکستان تلاش های زیادی در جهت لغو آن انجام داد.
  • افزایش 4.62 میلیارد دلاری صادرات برنج و پنبه پاکستانی: بنابر گزارشات موجود تمهیدات اندیشیده شده توسط دولت پاکستان موجب شد چیزی حدود 2.641 میلیارد دلار در خروج ارز از کشور پاکستان برای واردات پنبه، گندم، ذرت و نیشکر صرفه جویی به عمل آید.
  • افزایش رقابت پنبه پاک کنی ها در پاکستان: بنابر گزارشات موجود تخمین زده شده است در فصل برداشت پنبه، 5.16 میلیون عدل در پنجاب، 43 میلیون عدل در بلوچستان، 3.5 میلیون عدل در سند و 40 هزار عدل در خیبر و در مجموع 9.1 میلیون عدل تولید شده باشد. این درحالیست که چیزی حدود 7.1 میلیون عدل از آن ها به کارخانه های پنبه پاک کنی رسیده است و سوال این جاست که برای 2 میلیون عدل دیگر چه اتفاقی افتاده است!!!؟
  • پنبه BT چیست: BT نوعی پنبه ی اصلاح شده از نظر ژنتیکی است. در حقیقت ژن این پنبه از طریق ترکیب شدن با ژن باکتری های موجود در خاک اصلاح شده، و به این ترتیب از خود در برابر آفات محافظت کند.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/zw3d

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *