چشم انداز بازار پنبه (2 نوامبر 2021)

بازار پنبه جهانی

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

قیمت نخ پنبه FOB در هند:

هندوستان

کنفدراسیون صنایع نساجی هند (CITI) خواستار مداخله ی مقامات دولتی برای تثبیت قیمت پنبه شده اند چرا که قیمت پنبه در 11 فصل گذشته به اوج خود رسیده است. آن ها همچنین خواستار کاهش سود از 25 به 10 درصد و افزایش سقف سرمایه در گردش پنبه از 3 به 9 ماه شده اند.

هم چنین رئیس این کنفدراسیون در دیدار خود با تخست وزیر هند بر اهمیت پنبه و رقابتی بودن آن در منطقه و تاثیر آن بر میزان اشتغال زایی برای قشر عظیمی از جامعه تاکید داشت.

 

پاکستان

  • ثابت بودن نرخ پنبه در بازار محلی پاکستان: نرخ پنبه در بازار محلی پاکستان 15400 روپیه بر مندی بود. همچنین نرخ معامله ی پلی استر نیز 247 روپیه بر کیلوگرم بود. نرخ پنبه در سیند بین 12500-16000روپیه بر مندی بود در حالیکه در پنجاب چیزی بین 14200 تا 15600 معامله شد.

بنگلادش

  • نگرانی انجمن پنبه بنگلادش از کمبود پنبه و افزایش قیمت ها: تحلیلگران تجارت پنبه بنگلادش با ابراز نگرانی از کمبود پنبه و افزایش قیمت ها، از صادرکنندگان پوشاک خواستند جوانب احتیاط را در ثبت سفارش و قیمت ها رعایت کنند. آن ها همچنین تقاضای دریافت نمایندگی از کشورهای تولید کننده ی پنبه به ویژه کشورهای آفریقای غربی را از دولت داشتند و یکی از راه حل های عبور از این بحران را تمرکز هر چه بیشتر بر استفاده از الیاف مصنوعی در تجارت داخلی و خارجی دانست. به گفته ی رئیس BCA شاخص جهانی پنبه در 28 سپتامبر به بالاترین مقدار خود در دهه اخیر رسید و روند صعودی خود را نیز حفظ کرد. وی افزود با توجه به اینکه برداشت پنبه در اکثر کشورهای تولیدکننده ی آن در حال انجام است، انتظار کاهش قیمت آن وجود داشت اما واقعیت چیز دیگری شد و هیچ قطعیتی در مورد نرخ پنبه وجود ندارد. با این حال تلاش شده است قیمت نخ پنبه ثابت نگه داشته شود اما هشدار افزایش نرخ آن در دسامبر وجود دارد. انجمن واردکنندگان و صادرکنندگان کالا از دولت خواست اجازه ی واردات بدون گمرک را بدهد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/n7dx

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *