چشم انداز بازار پنبه (17 مه 2021)

چشم انداز پنبه

سرفصل مهمترین اخبار هند و جهان

  • مقدار کل پنبه تولید شده در هند در سال 2020-21 (از سپتامبر تا اکتبر) 38 میلیون عدل برآورد شد که بیش از 4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.
  • دولت هند اجازه ی فعالیت کارخانه ها را صادر کرده است اما چون بازارها بسته هستند، کارخانه ها با بحران نقدی مواجه هستند.
  • به گزارش اسلام آباد: یک مقام اداره کشاورزی پنجاب عنوان کرده است کاشت پنبه امسال در پنجاب جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

قیمت نخ پنبه FOB (قیمت درِ کارخانه) در هند

جدول زیر قیمت لیف پنبه در نقاط مختلف جهان در 17 مه 2021 را نشان میدهد:

پاکستان

  • کراچی: در مقایسه با سال گذشته ، پاکستان امسال شاهد فروش بهتر در عید فطر بود به گونه ای که از 10بیلیون روپیه در سال گذشته به 30 بیلیون روپیه رسید. اما بازرگانان هنوز نسبت به وضعیت خوش بین نیستند. در سال گذشته تمامی بازارها به علت کرونا، در عیر فطر بسته بودند اما امسال وضعیت کمی بهبود داشت.

چین

  • طبق گزارش انجمن پنبه چین در 2021، مناطق کاشت پنبه به احتمال زیاد 497 میلیون مترمربع در سراسر کشور است که نسبت به سال گذشته 5.38 درصد کاهش داشته است. گزارشات نشان می دهد تولیدکنندگانی که از روش کاشت مستقیم استفاده می کنند 69.35٪ از کل تولیدکنندگان و تولیدکنندگانی که از روش پیوند گیاه استفاده می کنند 30.64٪ را به خود اختصاص داده اند.

اخبار پنبه و منسوجات

  • مقدار کل پنبه تولید شده در هند در سال 2020-21 (از سپتامبر تا اکتبر) 38 میلیون عدل برآورد شد که بیش از 4 درصد افزایش نسبت به سال گذشته است. صادرات پنبه این کشور با توجه به افزایش تمایل بین المللی به خرید پنبه، به احتمال زیاد افزایش خواهد داشت. از طرفی کارخانجات نساجی میزان تولید خود را با توجه به کاهش تقاضا و کمبود نیروی کار کاهش داده اند.
  • دولت هند اجازه ی فعالیت کارخانه ها را صادر کرده است اما چون بازارها بسته هستند، کارخانه ها با بحران نقدی مواجه هستند. در بازار فیوچرز، پنبه در ماه مه در بالاترین سطح خود به روزانه 22 هزار و 130 روپیه بر عدل و در پایین ترین نرخ خود به روزانه 21 هزار و 840 روپیه برعدل رسید.
  • به گزارش اسلام آباد، کاشت پنبه امسال در پنجاب جنوبی نسبت به سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است و گویا تمایل کشاورزان برای کشت پنبه بیشتر از سال گذشته بوده است. دولت از این خبر ابراز خشنودی کرد و به کشاورزان توصیه کرد کشت پنبه ی Bt را در دستور کار خود قرار دهند.
  • کارشناسان در مولتان به کشاورزان توصیه کرده اند کشت پنبه ی خود را تا 31 مه به اتمام برسانند. در بیانیه ای که در اینجا منتشر شد، سخنگوی كشاورزی عنوان کرد كشاورزان باید فقط رقم های Bt را کشت كنند، اما 10 درصد سطح باید تحت پوشش گونه های غیر Bt قرار گیرد تا آفات در برابر پنبه Bt مقاوم نشوند.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/czgr

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *