کاربرد نساجی در اپل ویژن

کاربرد نساجی در اپل ویژن

اپل ویژن پرو یا به عبارتی هدست واقعیت مجازی سال گذشته توسط کمپانی اپل معرفی گردید. این محصول نرم افزار و فضای مجازی را بادنیای واقعی ترکیب میکند این دستگاه توسط ورودی های گفتار، ردیابی چشم و ژست های حرکتی کنترل میشود.  این محصول از قطعات متفاوتی تشکیل شده است، که تکنولوژی و ساختار بخش نساجی این محصول قابل توجه است، بند پشت سر (Solo Knit) و دیگری قسمت جلویی صورت (Light Seal) وجود دارد که برای منطبق شدن با چهره کاربر نقش به سزایی دارد. در ادامه بند پشتی Solo Knit را در تصویر زیر مشاهده میکنید:

نوار کشسانی که در پشت سر قرار میگیرد با نام Solo Knit Band شناخته میشود. این نوار Solo که برای اپل ویژن پرو طراحی شده است، یک بافت حلقوی سه بعدی است، یک کش ساده یک تکه است که باعث ایجاد بالشتکی با تنفس پذیری بالا و انعطاف پذیر می شود. این بند به راحتی قابل تغییره و متناسب با سر تغییر میکند و در حین استفاده بصورت جزیی نیز تغییر میکند. این بند بافته شده بیش از 70 درصد از نخ های بازیافتی تهیه شده است. فرایند بافندگی که برای بند Solo بکار میروند یک فرآیند بافندگی سه بعدی است که  شامل گرفتن یک طرح دیجیتال و استفاده از آن برای ایجاد یک تکه منسوج یک سره است برای انجام این کار، ابتدا یک الگو را از اینترنت دانلود کرده و اندازه  و طرح مورد نیاز را به صورت دیجیتالی تنظیم می کنید. سپس، نخ را وارد دستگاه می‌کنید و به آن اجازه می‌دهید تا فرآیند بافندگی را انجام دهد. ماشین های بافندگی سه بعدی می توانند با نخ های مختلف برای ایجاد منسوجات فنی بکار گرفته شدند که می توانند در طیف گسترده ای از کاربردها استفاده شوند. این نخ ها شامل الیاف طبیعی، الیاف مصنوعی، الیاف شیشه و کربن، الیاف معدنی، الاستین و حتی سیم‌های فلزی هستند که می‌توانند الکتریسیته را هدایت کنند در این بافندگی حلقوی بکار روند. در ادامه تصویر Light Seal که در قسمت جلویی دستگاه بکار میرود و در تماس با صورت است را مشاهده میکنید:

نام منسوج دیگری که بر روی صورت قرار میگیرد Light Seal است. Light Seal از یک منسوج با بافت نرم و سبک ساخته شده و در طیف وسیعی از اشکال و اندازه ها ساخته شده است، برای اینکه با چهره کاربر منطبق و متناسب باشد بسیار انعطاف پذیر است. این منسوج انعطاف پذیر تضمین می کند که صدا نزدیک به گوش کاربر باقی می ماند در حالیکه بند Solo به کاربران این امکان را می دهد که مناسب ترین حالت را برای سر کاربر پیدا کنند. به گفته کمپانی اپل، این پارچه بیش از 80 درصد از نخ های بازیافتی ساخته شده است.

پس از انتشار اطلاعات بیشتر از اپل ویژن پرو، مقالات بیشتری در پست های آینده منتشر خواهد شد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/njqn

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *