نخ پلی استر DTY

نخ پلی استر DTY نخی است که از کشیدن و تابیدن همزمان نخ POY به دست می آید. از این نخ عمدتا برای تخت بافی یا گردبافی پارچه های مورد استفاده در لباس، منسوجات خانگی، پوشش صندلی ها، کیسه ها و بسیاری دیگر از کاربردها استفاده میشود.

این نخ می تواند به صورت های مختلف نیمه مات، مات و شفاف به بازار عرضه شود. برای رسیدن به خصوصیات مطلوب جهت کاربردهای مختلف، عملیات های مختلفی روی آن صورت میگیرد.

این نخ را می توان با توجه به تعداد اینترمینگل به صورت NIM با تعداد 0-10 گره در متر، SIM با تعداد 40-50 گره بر متر، HIM با 120 تا 140 گره در هر متر طبقه بندی کرد. این گره ها توسط هوای گرم و درهم رفتگی الیاف ایجاد میشود.

نخ های اینترمینگل که با عنوان نخ های اینترلیس هم شناخته میشوند به عنوان جایگزینی برای نخ های با تاب کم هم استفاده میشوند. این نخ های تابیده را می توان هیت ست کرده تا تاب آن به صورت دائمی تثبیت شود.

DTY کاتونیک (Catonic DTY) نوع دیگری از الیاف پلی استر DTY است که عمدتا در بلانکت ها استفاه میشود. این نخ را می توان از چیپس های پلی استری کاتونیک تهیه کرد.

پلی استر DTY را می توان از طریق تکنولوژی دوپ دایینگ (dope dyeing) و یا به صورت سنتی رنگ کرد. پلی استرهای DTY رنگی بر روی بوبین های کاغذی قرارمیگیرد اما نخ های سفید (خام) جهت رنگرزی به صورت شل پیچ روی بوبین های پلاستیکی پیچیده میشوند.

جدول زیر انواع نخ های پلی استر DTY را نشان میدهد:

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/kf68

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *