افزایش قیمت جهانی پنبه

اخبار پنبه جهانی

قیمت نخ پنبه در هند:

اخبار پنبه جهانی – 4 مارس-14 اسفند

انجمن پنبه پاک کن های جنوب هند  به کارخانه های نساجی توصیه میکنند که از خرید بیش از حد در بحبوحه افزایش قیمت پنبه اجتناب کنند، پیش بینی شده است پس از جولای  عرضه جهانی افزایش می یابد.  هوای سرد شدید در چین چرخه محصولات پنبه را مختل کرده است و کاهش سطح زیرکشت در ایالات متحده، منجر به کمبود پنبه جهانی شده است، بنابراین، به طور غیرمنتظره ای به نفع پنبه کاران در ویداربا (منطقه ای در ایالت شرقی هند) بوده است. در حال حاضر، کشاورزان این ایالت قیمت ها را کمی بالاتر از حداقل قیمت پشتیبانی دریافت می کنند. با این حال، این تغییر مثبت ممکن است برای اکثر کشاورزانی که قبلاً پنبه خود را با قیمت‌های کمتر از قیمت حمایتی، در اوایل فصل فروخته‌اند، خیلی دیر باشد.

منطقه شمالی  هند

معاملات پنبه در روز دو شنبه در بازار شمال هند ثابت بود. قیمت ها تا عصر دیروز 50-25 روپیه به ازای هرماند ( 0.016 دلار/کیلوگرم) افزایش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز دوشنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

پاکستان

بازار داخلی پنبه پاکستان در روز شنبه ثابت ماند و حجم معاملات پایین ماند. نرخ پنبه در سند و پنجاب بین 20000 تا 22500 روپیهش در هر ماوند (2.15 دلار/کیلوگرم) است.

بنگلادش

کشت پنبه در بنگلادش روند صعودی دارد (کشت پنبه نزدیک به 2 درصد افزایش یافته و 46000 هکتار است) ، تولیدکنندگان در تلاش برای برآوردن تقاضای داخلی و کاهش واردات هستند. ، اما تولیدکنندگان به دلیل قیمت پایین با وجود افزایش هزینه‌های تولید، نا امید هستند. به عبارتی، با وجود افزایش هزینه‌های کشت مانند بذر، کود، گازوئیل، آفت‌کش‌ها و نیروی کار، کشاورزان قیمت‌هایی کمتر از انتظارشان دریافت می‌کنند. اما، می توان به این نکته اشاره کرد که علیرغم افزایش تقاضا برای پنبه، تولید داخلی می تواند کمتر از 2 درصد نیاز سالانه را تامین کند و واردات قابل توجهی با هزینه بیش از 3 میلیارد دلار در سال را ضروری می کند.

بین الملل

افزایش اخیر قیمت‌های جهانی پنبه که عمدتاً به افزایش خرید در بازار بورس نسبت داده می‌شود. قیمت پنبه در سطح جهانی به بالاترین حد خود در 18 ماه گذشته رسیده است که بیشترین افزایش از سپتامبر 2022 را داشته است، با افزایش قیمت در فبریه 2024 که شاهد افزایش 27 درصدی در سطح جهانی و 16 درصدی در پنبه هند بود. علیرغم کاهش تقاضا از سوی کارخانه های نساجی، قیمت پنبه هندی در دو هفته گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. وزارت کشاورزی امریکا کاهش 69 درصدی در فروش خالص را برای سال 2023/2024 نسبت به هفته قبل و کاهش 83 درصدی نسبت به میانگین 4 هفته قبل گزارش داد. پیش‌بینی میشود تولید پنبه جهانی 355000 عدل کمتر در سال 2023/24 باشد، با کاهش تولید در استرالیا و بنین، افزایش‌های کوچک‌تر در جاهای دیگر را جبران میکند. انتظار می رود مصرف جهانی تقریباً بدون تغییر باقی بماند. صادرات پنبه هند در ماه فبریه به بالاترین سطح در دو سال گذشته برسد که به دلیل افزایش قیمت‌های جهانی، پنبه هندی را برای خریداران آسیایی جذاب می‌کند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/jjoc

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *