تعطیلی مرکز خرید پنبه در هند

چشم انداز پنبه

قیمت نخ پنبه در هند:

هند

شرکت پنبه هند (CCI) تصمیم گرفته است مرکز خرید پنبه در شهر سادسیواپت ( ایالت تالانگانا هند) را از اول فبریه تعطیل کند، بنابراین کشاورزان اعتراضی برگزار کردند.

بمنظور حفظ محیط زیست، کارخانه‌های ریسندگی پنبه در گجرات ، لباس‌های قدیمی را بازیافت و نخ‌های بازیافتی را تولید میکنند. این ابتکار سازگار با محیط زیست در حال جلب توجه است و برندهای جهانی در حال فروش لباس های تولید شده از نخ های بازیافتی هستند. معمولا، این نخ های بازیافتی از 70 درصد پنبه تازه و 30 درصد از نخ های بازیافتی پنبه ای تشکیل شده است. پنج کارخانه ریسندگی در این ایالت به دلیل افزایش تقاضا، این ابتکار را بکار بردند و در صورت موفقیت آمیز بودن ، کارخانه های بیشتری نیز آن را بکار خواهند برد.

دولت امریکا نیز در نوآوری های مربوط به منسوجات سازگار با محیط زیست سرمایه گذاری میکند.

منطقه شمالی  هند

معاملات پنبه در روز پنجشنبه در بازار شمال هند ثابت بود. قیمت ها تا عصر دیروز 5-10 روپیه به ازای هرماند ( 0.0016 دلار/کیلوگرم) کاهش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز پنجشنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

چین

در ژانویه 2024، پس از افت اخیر در ماه گذشته، شاخص اقتصاد تولیدی چین از 49 به 49.2 افزایش یافت که نشان دهنده بهبود بخش تولید در چین است. این بهبود در ماه ژانویه به افزایش سرعت تولید و افزایش سفارشات جدید نسبت داده می شود.

پاکستان

علیرغم کاهش فعالیت های تجاری، بازار داخلی پنبه در لاهور در روز چهارشنبه ثبات ماند و قیمت ها در مناطق مختلف ثابت است. نرخ لحظه ای در 20000 روپیه در هر ماوند (1.91 دلار/ کیلوگرم) ثابت می ماند.

ترکیه

شاخص اقتصادی ترکیه در ژانویه 2024 از 96.4 در دسامبر 2023، 3.1 درصد افزایش یافت و به 99.4 رسید. یکی از عوامل اصلی این افزایش، شاخص اعتماد مصرف کننده است که با بهبود قابل توجه 3.9 درصدی به 80.4 رسید. اما همه بخش ها این روند صعودی را نشان نمیدهند. شاخص اطمینان تولید صنعت با کاهش جزئی 0.5 درصدی به 102.9 رسید. زمانی که شاخص اعتماد اقتصادی بالای 100 باشد، چشم انداز مثبتی را در مورد وضعیت عمومی اقتصادی نشان می دهد، در حالی که زمانی که شاخص اعتماد اقتصادی زیر 100 باشد چشم انداز منفی در مورد وضعیت اقتصاد وجود دارد.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/l40x

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *