رکورد تولید پنبه برزیل در سال گذشته

اخبار پنبه

اخبار پنبه جهانی (11 ژانویه 2024)

قیمت نخ پنبه در هند:

در اعتراض به عدم تمایل شرکت پنبه هند به خرید پنبه ی نارما ، صدها کشاورز شب گذشته را در خارج از بازار غلات سپری کردند و به اعتراض خود ادامه دادند. انجمن پنبه هند تخمین خود را برای سال 2023-24 در 294.10 میلیون عدل (5 میلیون تن) حفظ کرد. میزان الودگی کرم غوزه در مزارع کشت پنبه در حال کاهش است و این کاهش آلودگی یک عامل مثبت برای تولید پنبه است.

منطقه شمالی  هند

پنبه در روز پنجشنبه در بازار شمال هند پیوسته بصورت صعودی معامله شد. قیمت ها تا عصر دیروز 15-25روپیه به ازای هرماند ( 0.008 دلار/کیلوگرم) کاهش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

 

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز پنجشنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

 

برزیل

رکورد بالای تولید پنبه برزیل در سال گذشته 2022-23، که به افزایش عرضه پنبه در جهان کمک کرد موجب کاهش قیمت کندی پنبه شد ( با کاهش 0.86-% مواجه شد و به 55580 (1.87 دلار/کیلوگرم)  رسید( . علی رغم افزایش عرضه پنبه، بدلیل شرایط اقتصادی چالش برانگیز، تقاضا کاهش و  قیمت پنبه کاهش یافته است. محموله‌های پنبه برزیل در نوامبر به 253.71 هزار تن رسید که نشان دهنده افزایش 12 درصدی نسبت به اکتبر 2023 اما کاهش 5.5 درصدی نسبت به نوامبر 2022 است.

پاکستان

معاملات در بازار پنبه رکود است. بازار داخلی پنبه در روز چهارشنبه ثابت ماند و حجم معاملات پایین ماند.

بنگلادش

بخش نساجی و جوت بنگلادش با مجموعه‌ای از چالش‌ها از جمله کاهش صادرات، اجرای کند پروژه ها و اقدامات طولانی مدت ضد دامپینگ هند مواجه است. علیرغم تاکید شدید دولت بر توسعه صنعت جوت، پیشرفت پروژه های وزارت نساجی و جوت در پنج ماهه اول سال مالی جاری بطور نا امیدکننده ای راکد است. بخش جوت که با بحران دست و پنجه نرم می کند، شاهد کاهش صادرات جوت خام، نخ جوت، کیسه های جوت و سایر محصولات بوده است. صادرات جوت خام بیشترین کاهش را در این دوره تجربه کرد. صادرات جوت در نیمه اول سال مالی 2023-24 نسبت به سال گذشته 10.24 درصد کاهش یافته است و از 485.9 میلیون دلار به 436.1 میلیون دلار کاهش یافته است.  تمدید مدت زمان تعرفه ضد دامپینگ هند تا سال 2027 مشکلات صادرات جوت بنگلادش را تشدید کرده است.

استرالیا

محصول پنبه استرالیا پس از باران های شدید بهبود می یابد. شرکت پنبه  استرالیا انتظار دارد تولید خود در سال 2023-2024 به 4.5 میلیون عدل برسد که بالاترین محدوده ی تخمین در سال جاری  است. در حالیکه در سال گذشته میزان تولید پنبه 5.5 میلیون عدل بوده است.

بین الملل

پیش بینی میشود تولید جهانی پنبه برای دومین سال متوالی از مصرف پیشی بگیرد، طبق پیش‌بینی ، تولید افزایش و به 25.4 میلیون تن در فصل 2023- 2024 میرسد. میزان مصرف پنبه ایالات متحده برای سال 2023/24 اندکی کاهش و تولید و ذخیره نهایی افزایش می یابد. پنبه جهانی نیز بیانگر مصرف کمتر، اما تولید و ذخایر بالاتر است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/vcjc

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *