اخبار جهانی پنبه – تولید جهانی پنبه

اخبار پنبه

سوم ژانویه

قیمت نخ پنبه در هند:

بدلیل فروش اوراق قرضه و سرمایه گذاری ها توسط معامله گران و سرمایه گذاران سهام (profit booking)، قیمت بورس پنبه هند 0.04 ٪ کاهش و در 56160 ( 1.89دلار/ کیلوگرم) بسته شد. انجمن پنبه هند، میزان تولید پنبه هند در  2023-24 ، 29.4 میلیون عدل ( 5 میلیون تن) اعلام کرد . که بدلیل آلودگی ناشی از کرم غوزه در مزارع پنبه در مناطق شمالی، جنوبی و مرکزی هند میزان تولید کاهش یافته است. بمنظور رونق بخشیدن به صنعت نساجی ، دولت ماهاراشترا تصمیم گرفت ، یک شرکت نساجی جدید در بخش صنعتی پیشرفته ماهاراشترا راه اندازی کند.

منطقه شمالی  هند

پنبه در روز چهارشنبه در بازار شمال هند پیوسته بصورت صعودی معامله شد. قیمت ها تا عصر دیروز 15-25روپیه به ازای هرماند( 0.008 دلار/کیلوگرم) کاهش  یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز چهار شنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

پاکستان

انجمن پنبه کراچی نرخ پنبه در روز سه شنبه را 200 روپیه در افزایش داد و به 17500 روپیه (62.16 دلار/ کیلوگرم) رسید.

چین

در ماه دسامبر، PMI (شاخص سنجش اقتصاد واحد تولید) چین افزایش و به  50.8 رسید. که نشان دهنده رشد متوسط در ​​تولید ، افزایش سفارشات و فروش  است .  در پنج ماه گذشته این چهارمین بار است که شاخص PMI بهبود یافته است.

 

بین المللی

سهام بین المللی پنبه به دلیل افزایش ارزش دلار و افزایش فروش معامله گران، بیش از یک درصد کاهش یافت. محموله های پنبه برزیل در نوامبر به 253.71 هزار تن رسید که 12 درصد نسبت به اکتبر 2023 افزایش داشت اما 5.5 درصد نسبت به نوامبر 2022 کاهش یافته است. کمیته مشاوره بین‌المللی پنبه برای دومین سال متوالی، پیش‌بینی کرد که تولید جهانی پنبه از مصرف پیشی بگیرد. تولید جهانی پنبه با رشد 3.25 درصدی در سال به 25.4 میلیون تن در فصل 2023-2024 برسد، در حالی که میزان مصرف اندکی به 23.4 میلیون تن کاهش می یابد.

 

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/2dqu

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *