چشم انداز نزولی در بازار جهانی پنبه

اخبار پنبه جهانی

6 دسامبر 2023

قیمت نخ پنبه در هند:

قیمت کندی پنبه با کاهش 0.7% ، به 56380 (1.90دلار/ کیلوگرم) رسید که ناشی از چشم انداز نزولی در بازار جهانی پنبه بود. کمیته بین المللی پنبه برای دومین سال متوالی تولید مازاد پنبه در جهان را پیش بینی کرد، زیرا انتظار می رود تولید از مصرف پیشی بگیرد. پیش‌بینی می‌شود که تولید جهانی پنبه با رشد سالانه 3.25 درصدی نسبت به سال قبل به 25.4 میلیون تن در فصل 2023-2024 برسد، در حالی که پیش‌بینی می‌شود مصرف به طور جزئی به 23.4 میلیون تن کاهش یابد.

منطقه شمالی  هند

پنبه در روز چهار شنبه در بازار شمال هند پیوسته بصورت صعودی معامله شد. قیمت ها تا عصر دیروز 50 تا 75 روپیه به ازای هرماند( 0.024 دلار/کیلوگرم) افزایش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز چهارشنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

پاکستان

تولید پنبه پس از سیل سال گذشته که مناطق وسیعی از زمین‌های کشاورزی را ویران کرد، افزایش یافته و عرضه در صنعت نساجی کشور که با کاهش تقاضا و افزایش چالش‌های اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کند را افزایش داده است. طبق داده های دو هفته ای انجمن پنبه پاک کن های پاکستان، پنبه دریافتی در نیمه دوم نوامبر نسبت به نیمه اول 5.2 درصد یا 0.382 میلیون عدل افزایش یافت و تا 30 نوامبر به 7.753 میلیون عدل رسید. ثبات قیمت در میان معاملات اندک در بازار پنبه پاکستان مشاهده میشود: لاهور: معاملات در بازار محلی در روز سه‌شنبه ثابت ماند و حجم معاملات پایین ماند.

برزیل

پیش بینی میشود پنبه برزیل رکورد تولید 14.7 میلیون عدل در سال بازاریابی 2023/24 را بشکند و از ایالات متحده پیشی بگیرد. با توجه به شرایط آب و هوایی مطلوب و تغییر استراتژیک در بازاریابی، پنبه برزیل قرار است تجارت جهانی پنبه را تغییر دهد، با افزایش صادرات به 11 میلیون عدل ، منعکس کننده نقش تأثیرگذار این کشور در بازار بین المللی پنبه است.

امریکا

معاملات سهام پنبه ایالات متحده بدلیل افزایش تقاضای صادرات، بیش از 1 درصد افزایش یافت و بازار نفت نیز جذابیت الیاف طبیعی را تقویت کرد. قیمت نفت بیش از 0.9٪ افزایش و پلی استر، جایگزین پنبه، گران تر می شود. همچنین پیش بینی میشود، تولید پنبه استرالیا برای برداشت تابستانی 26 درصد کاهش یابد و به 925000 تن برسد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/bubi

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *