اخبار نخ و الیاف پنبه در هند

Cotton Market Bulletin

قیمت نخ پنبه در هند:

قیمت کندی پنبه 0.66٪ کاهش یافت و به 57100 (1.92دلار/کیلوگرم) رسید که عمدتاً ناشی از نگرانی های طولانی مدت در مورد تقاضا بود. در گاجارات بدلیل بارندگی های غیر فصلی، 20 هکتار از زمین های کشاورزی مانند پنبه تحت تاثیر قرار خواهد گرفت. پس از چین، هند بزرگترین تولید کننده الیاف مصنوعی است. هند سهم صادرات خود را در تجارت جهانی منسوجات الیاف مصنوعی در 3.4 درصد از سال 2016 تا 2021 حفظ کرد، اما این چالش از بنگلادش، ترکیه، کامبوج، ویتنام، پاکستان و کشورهای آفریقایی ناشی می شود که از دسترسی معاف از عوارض گمرکی به تمام بازارهای اصلی برخوردار هستند. در حالی که ، اتحادیه اروپا و ایالات متحده محصولات هندی 10 تا 34 درصد عوارض دریافت می کنند. بدلیل موافقت‌نامه‌های تجارت آزاد امارات متحده عربی و استرالیا، انتظار میرود که صادرات منسوجات الیاف مصنوعی هند از حدود 6.5 میلیارد دلار در سال‌های 2021-2022، 75 درصد به 11.4 میلیارد دلار در سال 2030 افزایش یابد.

انجمن پنبه هند به دلیل کاهش سطح زیر کشت و چالش های بهره وری ناشی از شرایط آب و هوایی ، کاهش 7.5 درصدی در تولید پنبه هند را برای فصل 2023/24 پیش بینی کرده است که به 29.5 میلیون عدل می رسد. پیش بینی واردات برای سال جاری حاکی از افزایش به 2.2 میلیون عدل است که نسبت به 1.25 میلیون عدل در سال گذشته افزایش یافته است که نشان دهنده محدودیت های عرضه است. شرایط حاکم در بازارهای داخلی و بین المللی، بضرر پنبه کاران است زیرا قیمت محصولات کشاورزی در سطوح بسیار پایین معامله می شود.

منطقه شمالی  هند

پنبه روز چهارشنبه در بازار شمال هند پیوسته بصورت صعودی معامله شد. قیمت ها تا عصر دیروز 40 تا 50  روپیه به ازای هرماند( 0.016دلار/کیلوگرم) افزایش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز چهار شنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

پاکستان

روند ثابت در بازار پنبه پاکستان برقرار است: لاهور: انجمن پنبه کراچی در روز سه شنبه نرخ نقدی را بدون تغییر در 17200 روپیه در هر ماند(1.61دلار/کیلوگرم) با معاملات متوسط ​​و حجم رضایت بخش نگه داشت.

امریکا

معاملات سهام بورس پنبه ICE در روز سه‌شنبه به بیشترین درصد افزایش خود در یک ماه گذشته رسید.کاهش ارزش دلار و تغییرات بازار نفت و غلات بر الیاف طبیعی اثر گذاشته است.  پنبه ایالات متحده برای سال 2023/24 کاهش مصرف، تولید بالاتر و افزایش ذخایر را نشان می دهد. علیرغم افزایش 273000 عدل در تولید، نگرانی ها در مورد مصرف کمتر و موجودی پایان بالاتر، بر بازارپنبه تأثیر می گذارد.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/6q3c

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *