اخبار جهانی پنبه

اخبار پنبه

قیمت نخ پنبه در هند:

در 24 ساعت آینده در شمال مرکزی هند، ماهاراشترا، گجرات، بخش‌هایی از راجستان و جنوب غربی مادیا پرادش، بارش باران متوسط ​​تا شدید رخ خواهد داد.  با کاهش قیمت پنبه به دلیل کمبود تقاضا، شرکت پنبه هند (CCI) از یک اکتبر تا 30 سپتامبر2023 ، نزدیک به دو میلیون عدل پنبه را با حداقل قیمت پشتیبانی خریداری کرده است. در منطقه شمالی هند، هاریانا بدلیل هجوم کرم غوزه به مزارع پنبه و شرایط اب و هوایی، کمترین عملکرد پنبه را در منطقه شمال مشاهده می کند. نه تنها راندمان بهره وری کاهش یافته بلکه کرم غوزه بر کیفیت الیاف نیز تاثیر گذاشته است. کیفیت پایین به این معناست که کارگران مزرعه تمایلی به چیدن پنبه ندارند و نرخ های بسیار بالاتری را برای دستمزد دریافت می کنند. بنابراین کشاورزان به سختی از محصول خود چیزی به دست می آورند.

منطقه شمالی

پنبه روز دو شنبه در بازار شمال هند پیوسته بصورت صعودی معامله شد. قیمت ها تا عصر دیروز 25 تا 50  روپیه به ازای هرماند( 0.008دلار/کیلوگرم) افزایش یافت. قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

منطقه مرکزی

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز دو شنبه ثابت ماند. قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده میکنید.

پاکستان

تجارت در بازار پنبه پاکستان اندک است: لاهور: بازار محلی پنبه در روز شنبه ثابت ماند و حجم معاملات پایین ماند.

استرالیا

مقامات هند و استرالیا در مورد پتانسیل های همکاری در صنعت نساجی به گفتگو پرداختند. این گفتگوها با هدف شناسایی زمینه‌های مورد علاقه و تقویت همکاری‌های دو کشور انجام شد. با فعال شدن توافقنامه همکاری اقتصادی و تجاری بین هند و استرالیا، 50000 تن پنبه استرالیا می تواند بدون تعرفه وارد هند شود که نشان دهنده کاهش قابل توجهی از تعرفه معمول 11 درصدی است.

بنگلادش

کشاورزان بنگلادش شکایت داشتند که به دلیل حمایت ناکافی بازار، مجبور شدند پنبه خود را با قیمت های پایین تر به تجار خصوصی بفروشند.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/uzpr

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *