نرخ نخ پنبه در هند

اخبار جهانی پنبه (14 نوامبر 2023)

نرخ نخ پنبه در هند:

اخبار پنبه جهانی

وزارت نساجی با موافقت دولت هند، بمنظور ارتقا تولید پوشاک و پارچه های الیاف مصنوعی، خطوط تولید را افزایش میدهند.  شاخص تولید صنعت نساجی هند به 3.7 درصد رشد سالانه رسیده است، در حالی که این شاخص برای تولید پوشاک با 17.9 درصد کاهش یافته است.

منطقه شمالی هند

پنبه روز سه شنبه در بازار شمال هند با روند ثابتی معامله شد. قیمت ها تا عصر دیروز 25 تا 15  روپیه به ازای هرماند 0.008 دلار/کیلوگرم کاهش یافت. امروز هوا صاف است. محصول جدید – پنبه با تحویل فوری معامله شد- در پنجاب، پنبه با قیمت 1.78-1.75 دلار/ کیلوگرم و در هاریانا، با قیمت 1.75-1.72 دلار/ کیلوگرم عرضه می شود. در حالی که در راجستان بالا پنبه اماده تحویل با قیمت  1.70-1.75 دلار/کیلوگرم اعلام شد.

منطقه مرکزی هند

قیمت لحظه ای پنبه در بازار غرب هند در روز سه شنبه ثابت ماند. محصول جدید Sankar-6،با طول 29 میلی متر (RD-75 & MIC-3.8)، در گجرات با قیمت 1.92-1.90 دلار/کیلوگرم و شانکر  28.5 میلی متر (RD-74) با قیمت 1.88-1.90 دلار/کیلوگرم معامله شد. الیاف کوتاه به طول 22-24 میلمتر با (12-15% ضایعات) 1.55-1.56 دلار/کیلوگرم معامله شد. در ماهاراشترا، پنبه مرغوب (29 میلی متر) 1.90-1.88 دلار/کیلوگرم قیمت گذاری شده است.

چشم انداز جهانی

تولید جهانی پنبه با افزایش اندکی به 113.5 میلیون عدل افزایش یافت، در حالی که افغانستان و آرژانتین به ترتیب به بازدهی بالای یک دهه دست یافتند. این افزایش در درجه اول به دلیل عملکرد بالاتر در افغانستان، آرژانتین، ایالات متحده و پاراگوئه است که کاهش محصولات در اسپانیا و مکزیک جبران میکند. پیش بینی میشود که افغانستان به رکورد تولید دست یابد، در حالی که انتظار می رود آرژانتین بالاترین محصول خود را در ده سال گذشته داشته باشد.

استرالیا

انجمن پنبه استرالیا در حال راه اندازی یک کمپین اطلاعاتی، با همکاری سازمان های اجرایی، برای کاهش خطرات افت کش ها  است. ذرات  اسپری آفت کش ها از طریق هوا به محصولات غیرهدف، زیستگاه های حیات وحش، آبراه ها و مناطق مسکونی اسیب می رساند. خطرات این مواد شیمیایی، در حین یا بعد از استفاده در کشاورزی یا سایر محیط ها رخ دهد.

پاکستان

قیمتها در بازار داخلی پنبه پاکستان نزولی بود و حجم معاملات همچنان پایین بود.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/m1bn

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *