پیش بینی نگران کننده تولید پنبه تگزاس

پیش بینی تولید پنبه در دشت های جنوبی به دلیل شرایط خشکسالی امسال نگران کننده بوده است.

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده توسط Plains Cotton Growers Inc، شهر LUBBOCK واقع در تگزاس، که یکی از مناطق کشت پنبه دیمی در تگزاس است،‌ به دلیل خشکسالی طولانی مدت، محصول پنبه بسیار کمی را در این فصل برداشت کرده است و چشم انداز تولید پنبه از مزارع این منطقه خوب نیست.

خشکسالی امسال نه تنها بر محصولات این منطقه بلکه بر برداشت محصولات در سراسر تگزاس نیز تأثیر گذاشته است. تاجایی که بسیاری از کشاورزان در تگزاس غربی مخالف کاشت غلات در زمین های خود هستند. آنها معتقدند برای مراقبت از زمین و محصولات خود باید به کشت سایر محصولات به غیر از غلات روی آورد.

خشکسالی اخیر از نظر بهره وری بر بسیاری از تولیدکنندگان پنبه، به ویژه کشاورزانی که محصول پنبه دیمی را کاشته اند، خسارات زیادی واردکرده است. بسیاری از غوزه های پنبه سایز کوچک تر از حد معمول دارند و نمیتوان انتظار داشت محصول زیادی از آن ها، حتی در صورت رشد و شکفتن غوزه برداشت کرد.

حدود 2/3 هکتار از زمین ها در تگزاس، به تولید پنبه دیمی اختصاص دارد در حالی که 1/3 هکتار از آن به کشت پنبه آبی اختصاص داده شده است.

بارش باران در اوایل ژوئن کشاورزان را به داشتن سال پرآب امیدوارکرده بود، اما از آن زمان تا کنون ریزش باران بسیار ناچیز بوده و رطوبت بسیار کمی در هوا وجود دارد که موجب کاهش بهره وری محصوال پنبه شده است.

با این حال، ابزارهای مدیریت ریسک مانند بیمه محصولات، به کشاورزان کمک کرده است که از آسیب های اقتصادی ناشی از عوامل نامساعد محیطی که قرار است متحمل شوند، عبور کنند.

وید در رابطه با تأثیر جامعه گفت که در منطقه جاری خواهد شد و موج خواهد زد. علیرغم ناامیدی ناشی از کاهش تولید محصول پنبه، کشاورزان همچنان انعطاف پذیر و مصمم برای یافتن راه حل هستند.

علاوه بر خسارت های وارده برکشاورزان کاشت پنبه، بسیاری از صنایع محلی نیز مانند پنبه پاک کنی ها، فروشندگان پنبه و انبارها تحت تأثیر قرار میگیرند و بر میزان پولی که میتوان تولید کرد اثرنامطلوب میگذارد.

کشاورزان بحران فعلی را با امید بر زمستان پر بارش و مرطوب پشت سر میگذارند.

خشکسالی سال گذشته نیز در سال 2022-23 بخش هایی از ایالات متحده را تحت تأثیر قرار داد و 14.47 میلیون عدل پنبه از 950 پوند در هر هکتار برداشت شد.

محصول پنبه امسال احتمالاً بیشتر از سال گذشته خواهد بود، اما نه خیلی بیشتر. وزارت کشاورزی ایالات متحده میزان تولید کل پنبه را برای سال 2023-2024 چهارده میلیون عدل پنبه براورد کرده است.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/bk26

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *