چشم انداز بازار پنبه (27 فوریه 2023)

چشم انداز بازار پنبه

قیمت نخ پنبه در هند:

چشم انداز بازار پنبه هند:

منطقه شمال:

پنبه در روز دوشنبه در بازار عمده نقطه ای شمال هند با روند ثابتی معامله شد. قیمت ها به 20-25 / maund در عصر شنبه نقل شده است. امروز هوا صاف محصول جدید – پنبه در زمان تحویل آماده معامله می شود – در پنجاب، هر ماند 6,425-6,525 روپیه. در هاریانا، 6325 تا 6475 روپیه به ازای هر ماند عرضه شد. در حالی که در راجستان علیا بود، قیمت تحویل آماده به قیمت 6475-6575 روپیه در هر ماند.

منطقه مرکزی:

قیمت پنبه در بازار غرب هند در روز دوشنبه ثابت ماند. Sankar-6، محصول جدید 29 میلی متر (RD-75 & MIC-3.8)، در گجرات با قیمت هر آب نبات 62,000-62,500 روپیه و 28.5 میلی متر (RD-74) با قیمت 61,000-61,500 روپیه معامله شد. V-797 با قیمت 47000-47500 روپیه (12-15٪ شرایط زباله) یک آب نبات برای تحویل فوریه / مارس معامله کنید. در ماهاراشترا، محصول جدید پنبه مرغوب (29 میلی‌متر) با قیمت 61000 تا 61500 روپیه در هر آب نبات.

منطقه جنوب:

قیمت نقدی پنبه در مراکز تجاری اصلی جنوب هند ثابت بود.

چشم انداز بازار جهانی:

پاکستان:

قیمت ها در پی کاهش حجم معاملات کاهش یافت:

بازار پنبه در هفته گذشته شاهد حجم پایین میزان معاملات بود. افزایش نرخ معاملات آتی پنبه نیویورک 3 سنت در هر پوند ثبت شد. بحران در بخش نساجی بدتر می شود. با تعطیل شدن واحد های بیشتر، نرخ بیکاری به اوج خود رسیده است.

مذاکرات بین انجمن پنبه پاک کنی پاکستان و انجمن کارگزاران پنبه پاکستان در حال انجام است. کاشت محصول جدید پنبه تا حدی آغاز شده است.

در بازار داخلی پنبه طی هفته گذشته، به دلیل کاهش تقاضا برای نخ پنبه افت قیمت پنبه ادامه دارد. ریسندگی ها با احتیاط پنبه می خرند. با توجه به همه این عوامل، قیمت پنبه از حدود 1000 روپیه به 1500 روپیه در هر ماند کاهش یافته است، در حالی که حجم تجارت نیز کاهش نسبی داشته است.

وضعیت بحرانی صنعت نساجی پس از حذف یارانه انرژی صنایع صادرات محور از جمله بخش نساجی توسط دولت افزایش یافت. گوهر اعجاز، رهبر مرکزی انجمن کارخانه‌های نساجی پاکستان در نامه‌ای از شهباز شریف نخست‌وزیر درخواست کرده است تا یارانه انرژی صنعت نساجی را فوراً بازگرداند.

بخش نساجی در حال حاضر با حدود 50 درصد ظرفیت کار می کند. اگر این بخش تعطیل شود، یک میلیون نفر بیکار خواهند شد. جدای از این، دولت تحت فشار صندوق بین المللی پول اقدامات سخت گیرانه دیگری نیز انجام داده است که به دلیل آن اقتصاد در بحران شدیدی قرار گرفته است.

شنیده ها حاکی از آن است که دولت قصد دارد نرخ سود را به حدود 20 درصد افزایش دهد، ضمن اینکه پیشنهاد افزایش قیمت برق و گاز نیز در دست بررسی است.

نهادهای ذیربط دولتی باید فوراً برای افزایش تولید پنبه برای فصل آینده، تصمیمات مهمی را اتخاذ کنند. کاشت پنبه در برخی از مناطق سند آغاز شده است. قیمت پوتی نیز باید افزایش یابد. در صورت تأخیر، بیم آن می رود که محصول پنبه تحت تأثیر قرار گیرد. کشور توان تخصیص ارز زیاد برای واردات پنبه را ندارد.

نرخ پنبه در سند پس از کاهش 1000 روپیه در هر ماند با قیمت 17000 تا 19500 روپیه در هر ماند معامله شد و نرخ پوتی بین 6000 تا 8200 روپیه به ازای هر 40 کیلوگرم است. نرخ پنبه در پنجاب بین 18000 تا 19500 روپیه در هر ماند است در حالی که نرخ پوتی بین 7000 تا 9000 روپیه به ازای 40 کیلوگرم است.

قیمت نخ پنبه در جنوب هند ثابت است.

قیمت نخ پنبه در جنوب هند امروز با وجود افزایش تقاضا ثابت بود. تقاضای بیشتری در تیروپپور وجود داشت، اما قیمت نخ پنبه ثابت ماند. در بمبئی، قیمت ها ثابت بود، در حالی که تقاضا ضعیف بود. صنعت بافندگی قیمت پارچه را 7 تا 8 درصد افزایش داده بود که به دلیل تقاضای محدود مصرف کنندگان نهایی، میزان خرید به شدت کاهش یافت. قیمت های بالاتر پارچه در بمبئی باعث دلسردی خریداران شده است.

پنبه GM مقاوم در برابر کرم غوزه صورتی است.

کرم غوزه صورتی، آفتی است که به اندام های تولید مثل گیاهانی مانند پنبه حمله میکند که موجب کاهش عملکرد و کیفیت پنبه میشود.

این کرم به عنوان یکی ازمخرب ترین نوع آفات در سطح جهان شناخته شده است. با اصلاح ژنتیکی پنبه، میتوان آن را برابر لارو کرم غوزه مقاوم کزد. این محصول برای آزمایشات میدانی در پنج مکان تولید کننده پنبه در هند مورد آزمایش قرار گرفت.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/u5ty

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *