جنس لایه های مختلف لباس فضانوردان

لایه های مختلف لباس فضانوردان از چه چیزی ساخته می شود ؟

مواد اولیه ی مختلفی برای ساختن یک لباس فضایی استفاده می شود. مواد اولیه ی پارچه های مورد استفاده در این لباس ها شامل پلیمر های متفاوتی است.

داخلی ترین لایه از نایلون کشباف ساخته می شود، لایه ی دیگر آن اسپاندکس است که یک پلیمر قابل پوشش کشسان می باشد، همچنین یک لایه از نایلون اورتان روکش دار به عنوان مهارکننده فشار استفاده می شود، پارچه های مورد استفاده ی دیگر شامل نئوپرن که یک نوع لاستیک اسفنجی است، میلار روکش شده با آلومینیوم، گورتکس، کولار و نومکس، است.

 

علاوه بر الیاف مصنوعی، مواد خام دیگری نیز در این لباس ها نقش مهمی دارند. فایبرگلاس ماده ی اصلی برای قسمت بالایی سخت لباس است. لیتیم هیدروکسید برای ساخت فیلتری که کربن دی اکسید و بخار آب را طی یک پیاده رویی فضایی از بین می برد، استفاده می شود. یک مخلوط زینک نقره به عنوان پوشش باتری که برق لباس را تامین می کند، مورد استفاده قرار می گیرد. ماده ی پلی کربنات برای ساخته ی پوسته ی رویی کلاه استفاده می شود. لوله های پلاستیکی در داخل پارچه بافته می شود تا آب در کل لباس به عنوان خنک کننده جریان داشته باشد. اجزای متنوع دیگری نیز برای ساخت مدار های الکترونیکی و کنترل های لباس استفاده می شوند.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/8b2d

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *