بنگلادش، کشور پیشرو در تولید جین

بنگلادش، کشور پیشرو در تولید جین

جین یکی از پرمصرف ترین منسوجات پنبه ای در جهان است. پارچه ی جین در رنگ های مختلفی ارائه می شود اما یکی از رایج ترین آن ها جین آبی است که در حقیقت نخ تار آن رنگ شده و نخ پود سفید است. به همین دلیل است که یک سمت از این پارچه آبی رنگ و سمت دیگر سفید مشاهده میشود. کار رنگرزی پارچه ی جین با استفاده از رنگزای ایندیگو انجام میشود.

امروزه کار تولید اغلب جین ها با استفاده از ماشین های بافندگی بدون شاتل انجام می‌شود و پارچه‌ای با عرض 60 اینچ یا بیشتر تولید می شود، اما برخی از کارخانجات جین هنوز از ماشین های بافندگی شاتل سنتی استفاده می کنند که معمولاً پارچه هایی به عرض 30 اینچ تولید می‌کنند.

بنابر گزارشات منتشر شده، بازار جهانی جین در سال 2022 حدود 64.5 میلیارد دلار تخمین زده شده است و پیش بینی می شود تا سال 2026 به 76.1 میلیارد دلار برسد و سالانه 4.8 درصد رشد کند. در این میان بنگلادش بزرگترین کشور تامین کننده ی جین برای اتحادیه اروپا و ایالات متحده آمریکا است. سهم جین بنگلادش در واردات اتحادیه اروپا و ایالات متحده در سال 2021 به ترتیب 26.82% و 21.69% گزارش شده است.

گزارشات نشان میدهد محصولات جین تولید شده در بنگلادش با غلبه بر رقبای خود در بازارهای اروپایی و آمریکایی، بر بازارهای جهانی تسلط دارند. بر اساس گزارش BGMEA، بنگلادش با افزایش 47.25 درصدی در سه ماهه اول سال 2022 جایگاه خود را به عنوان برترین صادرکننده جین آبی به ایالات متحده حفظ کرده است.

صادرات شلوار جین بنگلادش در سال 2021 بیش از 2.5میلیارد دلار گزارش شده است که با احتساب سایر محصولات جین، صادرات این کشور حدود 3.5 میلیارد دلار بوده است. این کشور تقریبا به تمام کشور های جهان صادرات انجام میدهد اما ایالات متحده آمریکا و سپس آلمان را می توان به عنوان بزرگترین بازارها برای صادرات جین این کشور در نظر گرفت.

جدول زیر نشان میدهد چیزی حدود 1.5 میلیارد دلار در این صنعت سرمایه گذاری شده و ظرفیت تولید سالانه نیز 443 میلیون یارد گزارش شده است.

 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/ecct

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *