نارضایتی صادرکنندگان محصولات نساجی پاکستان از قیمت پلی استر

ابراز نارضایتی صادرکنندگان محصولات نساجی پاکستان از افزایش قیمت پلی استر

تولید کنندگان نخ پاکستان از دولت خواستند تا هزینه گمرک واردات PSF (الیاف استیپل پلی استر) را از 7 درصد به 2 درصد کاهش دهد. قیمت پلی استر در سال گذشته تقریبا دو برابر شده است. در طی جلسه تولیدکنندگان با مسئولین، یکی از دلایل اصلی عدم توانایی درحمایت از کارخانه های قدیمی تولید PTA طی 25 سال گذشته بوده است. تعرفه گمرکی برای واردات این مواد خام صفر بوده است که باعث توقف تولید PTA با وجود سود ده بودن، شده است و دلیل دیگر ان عدم توانایی در صادرکردن محصولات نساجی تولید شده در پاکستان میباشد.

اخیرا تولیدکنندگان پلی استر داخلی، قیمت هارا بیش از 20 درصد افزایش داده اند  که منجر به بروز مشکلات بیشتر در این موقعیت شده است. بسیاری از صادرکنندگان به دلیل شرایط موجود در بازار و عدم توانایی برای فعالیت تصمیم گرفتند از هفته اینده به مدت 10 روز کار خود را متوقف نمایند.

تولید کنندگانی که از الیاف پلی استر استفاده میکنند جلسه ای را با انجمن کارخانه های نساجی پاکستان (APTMA) برگزار کردند تا موقعیت بازار را بررسی کنند. جلسه نشان میداد که قیمت های متعددی برای الیاف پلی استر در بازار مشاهده میشود. شرکت کنندگان در جلسه نگرانی های خود را اظهار کردند که منجر به پایین امدن و یا توقف صادرات شده است.

همچنین شواهد بیان میکرد که بی ثباتی قیمت  الیاف پلی استر PSF  نه تنها بر ظرفیت تولید نخ موثر بوده است بلکه این تغییرات بر روی زنجیره صادرات سایر محصولات نساجی نیز تاثیرگذار بوده است.

انها همچنین خاطر نشان کردند که پاکستان قبلا نیز دچار چنین مشکلاتی در بازار جهانی شده بود.  و همچنین پاکستان تاکنون نتوانسته است حضور منظمی در نساجی صنعتی داشته باشد. تولیدکنندگان معتقدند که مواد خام پنبه و PSF به دلیل محدود بودن واردات الیاف پلی استر (20 درصد ) و پنبه (11درصد) برای مصرف بسیار کم است. و درحالی که صادرکنندگان PSF و PTA مجبور به پرداخت هزینه های زیادتر برای کمک دولت به تولیدکنندگان میباشند ولی از نظر بازار جهانی با مشکل روبرو شده اند

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/bbjs

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *