تمدید مصوبه ترخیص درصدی تا احیای دوایر ارزش گمرکات

تمدید مصوبه ترخیص درصدی تا احیای دوایر ارزش گمرکات

محمد رضوانی فر، رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران که به اصفهان سفر کرده است  در جمع اعضای اتاق بازرگانی صنایع ، معادن و کشاورزی این استان اظهارداشت: دوایر ارزش گمرکات مجددا احیا می شود تا ارزش گذاری کالاهای صادراتی و وارداتی به صورت تخصصی در این دوایر انجام شود.

وی سیاست گمرک را تفویض اختیارات بیشتر به گمرک‌های استانی اعلام و خاطرنشان کرد: بسیاری از فعالان اقتصادی با توجه به سیاست های ارزی کشور نسبت به ارزش‌ گمرکی کالاها دغدغه دارند بنابراین با احیای دوایر ارزش در گمرکات تلاش می شود از ظرفیت انجمن‌ها و تشکل‌ها از جمله اتاق بازرگانی استفاده و روند ارزش‌گذاری کالا با دقت و سرعت بیشتری انجام شود.

وی در ادامه به پایان مصوبه ترخیص درصدی کالا بدون کد تخصیص ارز در آبان سال جاری اشاره و تصریح کرد: مصوبه ترخیص درصدی کالا بدون کد تخصیص ارز سال گذشته در جلسه سران قوا به تصویب رسید  و تمدید آن نیازمند مصوبه جدیدی بود که خوشبختانه در جلسه اخیر سران قوا این موضوع مجدد به تصویب رسید و به‌زودی دستورالعمل اجرایی آن ابلاغ می‌شود.

رییس کل گمرک ادامه داد: طبق مصوبه سران قوا همچنین از ضمانت‌نامه‌های بانکی به‌جای گواهی مالیات بر ارزش‌افزوده تا پایان آبان‌ سال آینده استفاده می شود.

رضوانی فر به خبر تغییر تعرفه‌های انبارداری و حواشی آن  واکنش نشان داد و خاطرنشان کرد: تعیین این تعرفه‌ها بر عهده سازمان بنادر و دریانوردی است و گمرک در این زمینه اختیاری ندارد.

وی با اشاره به فعالیت گمرک‌های اختصاصی در استان اصفهان اظهار داشت: در جریان این سفر از گمرک اختصاصی شرکت فولاد مبارکه اصفهان بازدید کردیم که تجربه موفقی بوده است و  از این تجربه می‌توان برای سایر نقاط و صنایع بزرگ کشور نیز استفاده و الگوبرداری کرد.   رضوانی فر افزود: سیاست گمرک کاهش حجم مراجعات به گمرک‌های اصلی و مرزی است که بخشی از آن با ارجاع به گمرکات داخل کشور میسر می شود.

رضوانی فر در ادامه به کاهش چشمگیر صادرات فرش دستباف کشور در سال‌های اخیر گریزی زد و گفت: طی چند دهه گذشته صادرات فرش دستباف ایران از حدود ۲ میلیارد دلار به زیر ۱۰۰ میلیون دلار رسیده است.

وی با بیان اینکه فرش دستباف یک کالای خاص است که نمی‌توان قوانین تجاری سایر کالاها را بر آن اعمال کرد گفت: در تلاشیم با همکاری فعالان برجسته این حوزه و اتاق بازرگانی قوانین گمرکی ویژه‌ای برای فرش دستباف در نظر  بگیریم تا از این طریق فرایند صادرات فرش دستباف تسهیل شود.

منبع: اخبار گمرکی

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/01y9

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *