الیاف میکرو(micro fibers)

الیاف میکرو(micro fibers)

الیاف میکرو

نمره فیلامنت الیاف میکرو کمتر از یک دنیر است به عنوان مثال نمره میکروفیلامنت پلی استرحدود 0.5 میکرومتر است که درمقایسه با فیلامنت نخ پلی استر (که نمرات آن عمدتا 5-3 میکرون است) کمترمی باشد. این الیاف به قدری ظریف و ضعیف هستند که می توان گفت از ظریفترین لیف ابریشم هم ظرافت بیشتری دارد. قطر این الیاف از 10 میکرومتر کمتر است.

این ظرافت خواص عالی به منسوجات میبخشد که میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1.  زیردست نرم و لطیف دارد،
  2.  قابلیت آویزش پارچه تولیدی زیاد است،
  3. انعطاف پذیری این الیاف بسیار بالا است،
  4. در تراکم بالای بافت در پارچه ها می توان خواص ضد باد وضد آب ایجادکرد ولی درکنار این ویژگی به دلیل وجود روزنه های بسیارکوچک و خواص کشش سطحی بخار آب ناشی از عرق بدن به راحتی از پارچه عبورکرده وراحتی پوشش لباس افزایش می یابد،
  5. نهایت کاهش حرارت بدن می شوند،
  6.  زیبایی و ظاهرمطلوب به محصول می دهد،
  7.  به دلیل ظرافت، پس از رنگرزی یک دست ودرخشان هستند،

ازمعایب آن ها می توان به ظرفیت حرارتی کم آن ها حین اتوکشی  اشاره نمود که در صورت عدم دقت آسیب میبینند.همچنین به لحاظ فیزیکی حین جا به جایی بسیار آسیب پذیرند.این الیاف اولین بار در ژاپن در سال 1980 تولید شدندکه بر مبنای مدل دوجزئی دریا-جزیره که فیبریل ها در دریایی از پلیمر قرارداشتندتولید گردید.لیف بعداز قرارگرفتن تحت کشش به پارچه تبدیل شد .پس از تولید پارچه پلیمر توسط حلال حل گردید و تنها فیبریل ها باقی ماندند. بعد هاالیاف تولیدی ازاین قبیل  با نام تجاری چرم مصنوعی در بازار عرضه شد.روش دیگر تولید این الیاف” بخش های قابل تکه شدن” نام دارندکه با استفاده از دو پلیمر ناسازگار که چسبندگی ضعیف دارند تشکیل می شود. در اثر قرارگیری این الیاف در معرض تنش مکانیکی مثل عملیات کاردینگ الیاف کوتاه می شکنند و دسته ای ازالیاف میکرو با مقطع گوه ای شکل تشکیل می شود. ترکیب پلیمرهای اتیلن ترفتالات/ پلی پروپیلن/ نایلون 6 از نمونه های مناسب جهت استفاده ازاین روش می باشند.

این الیاف در منسوجات بی بافت مانند فیلترها،ابزار های نوری حساس وظریف و نظافت اجزای میکروالکترونیک کاربرد دارند.

سایت ایران ­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/fafk

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *