انواع مختلف نخ بافندگی کدامند؟

انواع مختلف نخ بافندگی کدامند؟

انواع مختلف نخ بافندگی

اگر به تازگی شروع به بافندگی کرده اید، ممکن است اول بخواهید کمی در مورد نخ بافندگی بدانید. مهم است که بدانید انواع مختلفی از نخ های بافندگی در دسترس است. اگرچه این نخ ها در دسته بندی های وسیعی وارد بازار میشوند ولی مواد اولیه همه  یکسان هستند.بنابراین،گرچه ممکن است در ابتدا یادگیری کار کردن با انواع مختلف آن دشوار به نظر برسد، اما به تدریج با تمرین برایتان آسان خواهد شد. در واقع می توانید با نگاه کردن به توپ نخ متوجه شوید از چه ساخته شده است.به طور کلی نخ های بافندگی بر اساس وزنشان طبقه بندی می شوند، که هیچ ارتباطی به سنگینی نخ ندارد، بلکه به ضخامت آن بستگی دارد. وزن نخ ها از 0 (قیطانی) تا 6 (بسیار بزرگ) طبقه بندی میشوند. پس از آن بر اساس ماده اولیه شان دسته بندی میشوند. قبل از شروع، توجه به اینکه  چه نوع نخی نیاز دارید بسیار حائز اهمیت است.

 

نخ ضخیم :

یکی از رایج ترین و ضخیم ترین نخ های بافندگی است و به دلیل اینکه کارکردن با آن از نخهای دیگر آسان ترمیباشد. در جوامع بافندگی بسیار محبوب است. این نخ دارای خاصیت کششی بالاییست و با الیاف شل تر ساخته می شود. این باعث میشود که در پایان کار، لباس بافته شده اندکی حالت کشسان پیدا کند. این نوع نخ به طور عمده برای بافتن چیزهای فوق العاده بزرگ مانند پتو، لباس بچه، فرش و غیره استفاده می شود هرچه ضخیم تر باشد، کوک های کمتری نیاز دارد.

 

نخ اکریلیک:

محبوب ترین نوع نخ بافندگی است که با آن مواجه میشوید و علت آن این است که مراقبت از آن راحت میباشد. این نوع نخ از اسپان نازک پلاستیکی ساخته شده است بنابراین ارزان است.

حرفه ای های بافندگی ، الیاف اکریلیک را به پنبه یا پشم ترجیح می دهند، زیرا مراقبت از لباس ساخته شده با نخ اکریلیک آسان است، و میتوان آنرا بدون هیچ گونه نگرانی در ماشین لباسشویی و خشک کن قرار داد.

نخ پنبه:

یکی از نخ های بافندگی ارزان است. پنبه قدرت جذب بالایی دارد و به همین دلیل نخ پنبه 100٪ برای تهیه دستمال آشپزخانه یا آبچین چایی استفاده می شود. ازمعایب پارچه نخی آن است که ممکن است حالت خود را از دست بدهد و یا به هنگام شستشو آب برود. نخ پنبه بافندگی بیشتر نازک است. به یاد داشته باشید کار با پنبه 100٪ دشوار است چرا که حالت کشسانی کمی دارد و به همین علت اغلب اوقات با پشم مخلوط میشود. بهتر است برای دریافت دستورالعمل های مراقبتی نگاهی بر روی نوار توضیحات روی نخ بیندازید.

نخ پشمی:

یک نخ بافندگی بسیار محبوب است اما گران تر است. پشم شکل خود را بهتر از پنبه نگه می دارد. شاید مشکل پشم این است که باعث خارش میشود در صورت استفاده از آب گرم در ماشین لباسشویی آب میرود. انواع مختلفی ازنخ پشمی موجود است که برخی از آنها بسیار نرم و سبک هستند اما به طور طبیعی ضخیم هستند.

هنگام انتخاب نخ بافندگی بهتر است محصول پایانی را در نظر بگیرید. این به شما کمک می کند که نخ مورد نظر را انتخاب کنید زیرا نخ های بافندگی بسیاری از قبیل نخ متالیک، نخ های آلپاکا، نخ آنگورا، نخ بامبو، نخ کشمیر و نخ کتان و غیره وجود دارد.توجه داشته باشید که این یک لیست کامل از انواع مختلف نخ بافندگی که ممکن است شما با آن برخورد کنید نیست، بلکه تنها معروف ترین آنها هستند.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/23uq

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *