درآمد صنعت نخ ویسکوز هند در سال مالی 2023 به 2.5 میلیارد دلار خواهد رسید.

در سال مالی 2023، میزان درآمد صنعت نخ ویسکوز هند (VSY) ، علیرغم کاهش قیمت نخ، 10 تا 12 درصد رشد خواهد کرد و به بالاترین رقم تاریخی خود که بیش از 2.5 میلیارد دلار است خواهد رسید.

بر اساس تجزیه و تحلیل رتبه‌بندی CRISIL، شرکت‌های نخ ویسکوز، بیش از یک چهارم صنعت را بر اساس درآمد تشکیل می‌دهند.

نخ ویسکوز به دلیل قیمت پایین و ویژگی های قابل مقایسه با پنبه، میتواند جایگزین خوبی برای آن باشد.

نخ ویسکوز نرخ رشد مرکب سالانه  13 درصدی را در سه دوره مالی گذشته ثبت کرده است که بالاتر از 5 درصد برای نخ پنبه بود.

سهم تولید نخ ویسکوز از صنعت ریسندگی هند، در سال 2020 کمتر از 7% بود که به بیش از 10 % در سال مالی 2023 افزایش یافت.

در سال مالی 2023، قیمت‌ نخ ویسکوز استیپل بین 200 تا 250 روپیه در هر کیلوگرم متغیر بود، که نشان دهنده روند ثابت قیمت این نخ ها بوده است. در مقابل، قیمت نخ پنبه بین 200 تا 380 روپیه در هر کیلوگرم متغیر بود. حذف عوارض ضد دامپینگ بر واردات الیاف ویسکوز در سال مالی 2022 نیز به ثابت ماندن قیمت‌های نخ ویسکوز کمک کرد.

در سال مالی 2023-24، انتظار می‌رود میزان تولید ریسندگی های نخ ویسکوز 15 درصد رشد کند، این امر با حمایت از تقاضای داخلی پایدار و احیای تقاضای صادرات در نیمه دوم سال، روی خواهد داد.

با بهبود درآمد تولیدکنندگان نخ ویسکوز و اختلاف قیمت بین الیاف ویسکوز و نخ ویسکوز به 55 تا 58 روپیه در هر کیلوگرم، حاشیه سود عملیاتی به 11 الی 12 درصد میرسد.

افزایش واردات نخ ویسکوز از چین و تقاضای ضعیف جهانی بر میزان درآمد این بخش در سال مالی گذشته تأثیر گذاشت و باعث شد  800 تا 900 bps کاهش یابد.

پیش‌بینی می‌شود که حاشیه سود این بخش افزایش یابد، زیرا قیمت مواد خام اصلی (خمیر چوب و مواد شیمیایی) در سطح متوسط است.

تولید کنندگان نخ ویسکوز، ظرفیت تولید خود را در سه دوره مالی گذشته 50% افزایش داده اند. انتظار میرود که 15 درصد دیگر نیز ظرفیت تولید را در این سال مالی افزایش دهند.

هر گونه تأثیر نامطلوب مالیاتی ضد دامپینگ بر الیاف ویسکوز استیپل، که منجر به افزایش قیمت تمام شده مواد اولیه ویسکوز برای ریسندگی ها شود، یا کاهش تقاضای داخلی یا خارجی میتواند بر روی این بخش تاثیر گذار باشد.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/2ad7

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *