افزایش صادرات پنبه از هند به بنگلادش

اخبار جهانی پنبه 21 ژوئن 2024

هند:

قیمت نخ پنبه در هند:

وزیر نساجی هند، با سازمان های صنعتی، شوراهای ترویج صادرات و شرکت های بزرگ نساجی برای بحث در مورد موضوعات مختلف و بررسی سناریوی فعلی صنعت نساجی دیدار کرده است. نمایندگان صنعت نگرانی های خود را در مورد رشد آهسته صنعت مطرح کردند. آنها همچنین خواسته ها و انتظارات خود را برای تقویت بخش نساجی ارائه کردند.

در این نشست نمایندگانی از کنفدراسیون صنایع نساجی هند (CITI)، انجمن کارخانه‌های جنوب هند (SIMA)، شورای ارتقای صادرات پوشاک (AEPC)، اتاق بازرگانی و صنعت گجرات جنوبی (SGCCI)، Reliance Industries Limited، گروه Trident و چندین سازمان و شرکت دیگر حضور داشتند.

پس از این جلسه، معاون SGCCI به Fibre2Fashion گفت: “این صنعت بر روی در دسترس بودن مواد اولیه با قیمت ها و کیفیت رقابتی جهانی متمرکز شده است. در حال حاضر، کشور ما با کمبود بی سابقه اسید ترفتالیک (PTA) مواجه است که تولید محصولات نساجی پلی استر را مختل می کند”. گجراتی نگرانی های خود را در مورد رشد کند صنعت به دلایل مختلف مطرح کرد. این صنعت خواستار مجوز واردات نخ های تخصصی به دلیل در دسترس نبودن آنها در کشور شد.

21 ژوئن 2024 – دولت تصمیم به افزایش حداقل قیمت حمایتی برای 14 محصول، توسعه بندر واداوان در ماهاراشترا، و توسعه اولین پایانه بادی دریایی در گجرات و تامیل نادو گرفته است. دولت همچنین تصمیماتی برای توسعه فرودگاه بنارس و طرح تقویت زیرساخت های پزشکی قانونی ملی اتخاذ کرده است.

آشوینی وایشناو وزیر اطلاع رسانی و پخش در دهلی نو گفت که دولت پنج تصمیم مهم را در جلسه کابینه اتخاذ کرده است. وی گفت: کابینه حداقل قیمت های حمایتی (MSP) را برای محصولات خریف در فصل بازاریابی 25-2024 برای 14 محصول تصویب کرد. وی گفت: افزایش قابل توجه MSP برای شلتوک، پنبه، ارزن، حبوبات و دانه های روغنی به نفع کشاورزان خواهد بود.

او گفت که دوره سوم نخست وزیری نارندرا مودی بسیار مهم است زیرا بر تداوم تغییرات از طریق تصمیم گیری های بسیاری برای رفاه کشاورزان تمرکز دارد. آقای وایشناو گفت که دولت در حال کار برای ساختن دویست هزار خانه در سراسر کشور است.

سهام پنبه ایالات متحده:

قراردادها در طول روز بین 7 تا 74 واحد کاهش داشتند. عوامل خارجی نیز تاثیرگذار بودند، قیمت نفت خام به میزان 81 دلار به ازای هر بشکه و شاخص دلار آمریکا نیز 439 واحد افزایش داشت. داده‌های فروش صادرات در صبح جمعه منتشر خواهد شد. موجودی‌ پنبه دارای گواهی ICE در تاریخ 18 ژوئن (29 خرداد) به میزان 876 عدل کاهش یافته و به 136,187 عدل رسیده است.

شاخص Cotlook A در تاریخ 19 ژوئن (30 خرداد) 100 واحد افزایش یافته و به 82.70 سنت در هر پوند رسیده است. قیمت متوسط جهانی USDA (AWP) در هفته گذشته 81 واحد کاهش یافته و به 57.32 سنت در هر پوند رسیده بود.

پاکستان:

لاهور: کمیته نرخ لحظه‌ای انجمن پنبه کراچی (KCA) در روز پنجشنبه نرخ لحظه‌ای پنبه از محصول جدید سال 2024-25 را به مبلغ 19,000 روپیه به ازای هر ماند تعیین کرد. کارشناس پنبه، نسیم عثمان به بیزینس رکوردر گفت که کمیته نرخ لحظه‌ای، نرخ لحظه‌ای را 700 روپیه به ازای هر ماند کاهش داده است. وی همچنین گفت که حجم معاملات پایین باقی ماند. او همچنین گفت که نرخ پنبه جدید در سند بین 18,500 تا 19,500 روپیه به ازای هر ماند است. نرخ پنبه خام در سند بین 8,000 تا 9,000 روپیه به ازای هر 40 کیلوگرم است. نرخ پنبه در پنجاب بین 20,000 تا 20,500 روپیه به ازای هر ماند است. نرخ پنبه خام در پنجاب بین 9,000 تا 9,200 روپیه به ازای هر 40 کیلوگرم است.

کمیته نرخ لحظه‌ای انجمن پنبه کراچی در روز پنجشنبه نرخ لحظه‌ای پنبه از محصول جدید سال 2024-25 را به مبلغ 19,000 روپیه به ازای هر ماند تعیین کرد. الیاف پلی استر به قیمت 367 روپیه به ازای هر کیلوگرم در دسترس بود.

بنگلادش:

پیش بینی می شود صادرات پنبه هند برای فصل 2023-24، که قرار است در سپتامبر به پایان برسد، به دلیل افزایش تقاضا از سوی کارخانه های بنگلادش، بیش از دو سوم افزایش یابد. به گزارش Hindu Business Line، انجمن پنبه هند (CAI) انتظار دارد که محموله‌ها به حدود 26 لک عدل (هر کدام 170 کیلوگرم) برسد که افزایشی 67.7 درصدی نسبت به عدل‌های 15.5 میلیونی فصل قبل دارد.

رئیس CAI، به Business Line گفت: “کارخانه های بنگلادش در حال خرید پنبه هندی هستند زیرا محموله های وارداتی آنها از ایالات متحده و برزیل به تاخیر افتاده است. ماهیانه حدود 1 تا 1.5 میلیون عدل به بنگلادش صادر می شود.” بنگلادش پنبه را از هند در حدود پنج روز از طریق جاده تحویل می گیرد.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/45zf

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *