افزایش واردات از چین به هند

افزایش واردات از چین به هند

اخبار پنبه جهانی/ افزایش واردات از چین به هند ( May 2024)

هند:

قیمت نخ پنبه در هند:

 جو بازار شمال هند به دلیل کاهش قیمت نخ پنبه در دهلی، نامناسب است.

در دهلی، قیمت ها 2 تا 3 روپیه به ازای هر کیلوگرم کاهش یافت اما قیمت در لودیانا ثابت ماند.

در شهر پانیپات هند تقاضا در بازار نخ بازیافته کاهش داشته است.

کاهش قیمت پنبه ادامه یافت و مشتریان از خرید اجتناب میکنند.

شمال هند گزارش داد که واردات پنبه کاهش یافته است.

منطقه شمال:

قیمت پنبه را در مناطق مختلف شمال هند در جدول زیر مشاهده می کنید:

منطقه مرکزی:

قیمت پنبه را در مناطق مختلف مرکز هند در جدول زیر مشاهده می کنید:

منطقه جنوب:

قیمت نقدی پنبه در مراکز تجاری اصلی جنوب هند ثابت مانده است.

چین:

در 15 سال گذشته سهم چین در واردات کالاهای صنعتی هند از 21 درصد به 30 درصد رسیده است.

اتکای هند به محصولات صنعتی چینی مانند مخابرات، ماشین آلات و الکترونیک در 15 سال گذشته افزایش یافته است. سهم چین در واردات هند از واردات این کالاها از 21 درصد به 30 درصد افزایش یافته است.

افزایش واردات از چین به هند

دهلی نو، با افزایش وابستگی هند به کالاهای صنعتی چینی مانند مخابرات، ماشین آلات و الکترونیک، سهم پکن در واردات دهلی نو از این گونه کالاها از 21 درصد در 15 سال گذشته به 30 درصد افزایش یافت.

از سال 2019 تا 2024، صادرات هند به چین در حدود 16 میلیارد دلار در سال ثابت بوده است در حالی که واردات از چین از 70.3 میلیارد دلار در سال 19-2018 به بیش از 101 میلیارد دلار در سال های 2023-24 افزایش یافته است که منجر به کاهش تجار در حدود387 میلیارد دلار طی پنج سال شده است.

ایالات متحده:

فروش خالص پنبه Upland ایالات متحده در سال 24-2023،  45 درصد نسبت به هفته گذشته و 20 درصد نسبت به میانگین 4 هفته اخیر کاهش یافته است.

معاملات سهام پنبه همچنان کاهش می یابد زیرا به نظر می رسد کاهش اخیر قیمت ها بر اساس داده های اخیر USDA، تجارت صادرات افزایش قابل توجهی نداشته است. این قراردادها در آن روز 35 تا 120 واحد کاهش یافت.

گزارش فروش صادرات صبح امروز نشان داد که در هفته منتهی به 25 آوریل نسبت به هفته قبل 45 درصد کاهش داشته است. فروش محصولات جدید در مجموع کمترین میزان در 4 هفته گذشته را داشته است. محموله های صادراتی در این هفته به کمترین میزان در 14 هفته گذشته رسید.

داده‌های سرشماری صادرات ماهانه نشان می‌دهد که 1.63 میلیون عدل پنبه (بدون احتساب الیاف کوتاه) در ماه مارس حمل شده است که نسبت به ماه مارس در سال گذشته 3.63 درصد افزایش یافته است و بزرگترین افزایش از ژوئن 2022 بود.

کارخانه های نساجی جز 9 صنعت تولیدی بودند که در ماه آوریل رشد را گزارش کردند.

استرالیا:

تغییرات قیمت بازار با کاهش قیمت پشم در مزایده استرالیا افزایش می یابد.

قیمت‌ها در حراج‌های پشم استرالیا این هفته به دلیل عملکرد ضعیف خریداران نسبت به هفته‌های گذشته به شدت کاهش یافته است.

افزایش ارزش دلار استرالیا در برابر دلار آمریکا و تکمیل سفارشات حمل و نقل در آوریل، تقاضا را بیشتر کاهش داده و منجر به واکنش منفی بازار شده است.

بنگلادش:

کاهش کشت پنبه در بنگلادش

گسترش کشت پنبه در طول سال‌ها به دلیل عدم وجود زمین‌های کشاورزی کافی، نیروی انسانی و حمایت دولت، به‌ویژه از نظر نوآوری و سرمایه‌گذاری، راکد مانده است.

بنا به گفته کارشناسان، بنگلادش علیرغم اینکه دومین تامین کننده پوشاک در جهان است، همچنان به شدت به پنبه وارداتی برای بخش پوشاک خود وابسته است.

همه کارخانه ها در بنگلادش می توانند اتحادیه هایی را با حمایت 15 درصدی کارگران تشکیل دهند.

طبق گفته وزیر قانون، دادگستری و امور پارلمانی بنگلادش، اخیراً قانون کار در حال اصلاح است و شامل ارائه آستانه 15 درصدی اتحادیه های کارگری در تمام کارخانه ها در سراسر کشور است.

پیش از این، آستانه اتحادیه کارگری از 20 درصد به 15 درصد کاهش یافته بود اما فقط برای کارخانه هایی که تعداد کل کارگران آن 3000 یا بیشتر باشد، قابل اعمال بود. وی به نقل از یک خبرگزاری داخلی گفت اما اکنون دولت این ماده را برای همه کارخانه ها حفظ کرده است.

پاکستان:

لاهور: دولت استانی فعلی مصمم است تا پنجاب جنوبی را به عنوان قطب تولید پنبه احیا کند و امتیازات مختلفی را به تولیدکنندگان ارائه دهد.

امسال این استان تولید 6.5 میلیون عدل پنبه را هدف گذاری کرده است و دولت تمام منابع موجود را برای رسیدن به این هدف بسیج می کند. طی فصل گذشته، این استان به تولید 6.028 میلیون عدل دست یافت و همچنین 4.125 میلیون جریب زمین زیر کشت پنبه قرار گرفت.

اخبار بین الملل

صادرات ویتنام، پاکستان، چین، هند و بنگلادش افزایش یافت اما برای کره جنوبی و مکزیک کاهش یافت.

با اینکه صادرات به ویتنام، چین، هند، کلمبیا و پاکستان افزایش یافت، فروش Pima در سال 24-2023 شصت و سه درصد کاهش یافت.

منشور سازمان ملل بحران، زباله های پلاستیکی را هدف قرار می دهد

سازمان ملل متحد در حال تهیه پیش نویس منشور جهانی برای کاهش زباله های پلاستیکی است که کشورها را مسئول ضایعات پلاستیک می داند.

صنعت نساجی زباله های پلاستیکی را به پارچه بازیافت می کند اما دستیابی به اهداف معنادار نیازمند همکاری جهانی و سرمایه گذاری قابل توجه است.

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/4f5e

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *