نخ نایلون

نخ نایلون یک نخ مصنوعی است که می تواند ظاهری شبیه به بسیاری از الیاف طبیعی داشته باشد. زمانی که بدست آوردن مواد ثانویه برای تولید ابریشم دشوار شد، نایلون به عنوان جایگزینی برای آن ساخته شد. نایلون قوی، کمی کشسان و به طور کلی ارزانتر از الیاف طبیعی است. این باعث می شود نایلون برای بسیاری از انواع پروژه های بافندگی خوب باشد. همچنین کار با آن نیز بسیار ساده است بنابراین ممکن است انتخاب خوبی برای بافنده های مبتدی باشد.

نخهای طبیعی مانند پشم ممکن است بسیار گران باشند. این امر به ویژه در مورد نخ وارداتی و ارگانیک صادق است. نخ نایلون جایگزینی است که می تواند ظاهری شبیه به پشم، پنبه و حتی جیر با هزینه ی کمتر ایجاد کند. می توان از این نخ به جای نخ های طبیعی برای ایجاد هر تعداد پوشاک، لوازم جانبی یا حتی وسایل منزل استفاده کرد.

هنگام انتخاب نخ نایلونی، معمولاً انتخاب نوع مناسب برای پروژه شما مهم است. بعضی از نخ های نایلون سخت تر هستند و ممکن است برای لباس مناسب نباشند اما برای فرش یا ملیله مناسب هستند. هنگام تهیه پتو کودک، باید به دنبال نخ هایی باشید که بسیار نرم بوده و باعث تحریک پوست های حساس نمی شود.

دیدن نخ و لمس آن میتواند در انتخاب نخ به شما کمک کند اما در صورتی که قصد وارد کردن نخ را دارید و یا شرایط بازدید از نخ را ندارید، به دنبال توضیحات مفصلی باشید که شکل ظاهری نخ را توضیح دهد. بسیاری اوقات، یک ژاکت کش باف ساخته شده از ترمه گران قیمت می تواند توسط نخ نایلون ساخته شود و حسی دقیقاً مانند ترمه گران قیمت ایجاد کند.

بیشتر نخهای نایلونی را می توان در آب گرم یا سرد شست و در دماهای پایین خشک کرد. شاید ایده خوبی باشد که نخ را قبل از استفاده با دست بشویید، زیرا مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت آن ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی شود. آلرژی به خود نایلون نیز امکان پذیر است.

برخی از مهمترین کاربردهای نایلون عبارتند از:

  • تولید لباس، چادر، فرش، پتو و …
  • نایلون یک فیبر با استحکام بالا است و برای ساخت تور ماهیگیری، طناب، چتر نجات استفاده می شود.
  • برای بافت پارچه در صنعت نساجی استفاده می شود.
  • الیاف نایلون خرد شده برای ساختن شلنگ الاستیک استفاده می شود.
  • نایلون به طور گسترده ای به عنوان پلاستیک برای ساخت قطعات ماشین مورد استفاده قرار می گیرد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/9o7w

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *