نخ فانتزی

نخ فانتزی

نخ به ساختاری متشکل از الیاف پیوسته و در هم تنیده گفته میشود که برای استفاده در تولید :

  • منسوجات،
  • خیاطی،
  • قلاب دوزی،
  • بافندگی،
  • گلدوزی
  • طناب مناسب هستند.

نخ های فانتزی از نخ های معمولی مجزا هستند. این تفاوتها عمدتاً در قالب رنگ، ساختار یا هر دو نمود می کند. میزان نخ های فانتزی مورد استفاده در بازار ناچیز است. با این حال، نخهای فانتزی عمدتاً در کالاهای باارزش استفاده می شوند، بنابراین نمی توان همین حجم کم را نادیده گرفت. نخ فانتزی جلوه ی تجملی و اشرافی به پارچه می دهد و مورد استفاده آن طیف گسترده ای دارد. تقاضای قابل توجه برای نخ های فانتزی، لباس خانمها و کودکان است.

نخ فانتزی از ترکیب دو یا چند نوع مواد اولیه با ایجاد افکت های ویژه تولید می گردد.

انواع اصلی نخ های فانتزی:

  • نخ مارپیچ :

تشکیل شده از یک ریسمان دولای پرتاب و ظریف مرکزی که یک نخ کم تاب به طور مارپیچ به آن تاب خورده.

  • قیطان
  • اسلاب دار :

تشکیل شده از دو نخ زمینه که در موقع به هم تابیده شدن رشته الیاف کوتاه بدون تاب نیمچه نخ رنگی یا غیر رنگی در محل هایی بین دو نخ ضخیم میشود و این عمل در فواصل معینی صورت میگیرد و مورد استعمال آن در پارچه های زنانه و پارچه های دستباف است.

  • نخ فانتزی حلقه دار:

      شامل نخ ظریف مرکزی و یک نخ ضخیم کم تاب است.

        شامل یک نخ مرکزی بوده که دور تا دور آن پرز دارد

  • نخ فانتزی با حلقه تاب خورده

استفاده از نخ های فانتزی :

طبقه بندی نخ های فانتزی با توجه به نوع و شکل ماده مورد استفاده در ایجاد افکت انجام می شود. ماده مورد استفاده برای ایجاد افکت به ماده اولیه و اصلی اجزای سازنده بستگی دارد که شامل

در حقیقت شکل مواد اولیه به شکل اجزای مورد استفاده برای هدف مورد نظر بستگی دارد. اجزاء میتوانند نخهای ساخته شده از الیاف کوتاه یا بلند باشند که طول نخها و رشته ها تخت بافت، گرد بافت، بافته نشده و همچنین روکش پلیمری باشد مثل پوشش تزئینی که برای مغزی استفاده میشود. نوار، روبان و یا نخهای لمه و غیره برای وسایل تزئینی از این دسته اند. تعداد و نوع مؤلفه ها عملاً ساختار و نمای بیرونی نخ فانتزی را تغییر می دهد. تعداد اجزای سازنده می تواند از یک به شش و بیشتر متفاوت باشد. طبقه‌بندی مبتنی بر روش ساخت، اساساً با فرایند مستقیم یا غیرمستقیم ایجاد افکت سروکار دارد. در فرایند مستقیم تولید نخ فانتزی در یک مرحله و توسط تجهیزات تخصصی صورت میگیرد؛ در حالی که در فرایند غیرمستقیم از تجهیزات تخصصی برای تولید نخ فانتزی استفاده نمی شود. تأخیر در روند تولید به تعداد ماشینها بستگی دارد. نخ فانتزی تولید شده توسط سیستم ریسندگی رینگ بهترین نمونه برای این دسته است. گروه بندی نخ های فانتزی بر اساس نوع افکت ایجاد شده میباشد که ممکن است ظاهری، ساختاری و یا ترکیبی باشد.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/hck1

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *