کاهش قیمت محصولات پلی استر در هفته سوم سپتامبر

کاهش قیمت محصولات پلی استر در هفته سوم سپتامبر

بازار پلی استر در پایان هفته سوم سپتامبر 2018 شاهد کاهش قیمت بود این اتفاق قبل از اوج بازار رخ داده است. ماه اکتبر فصل فروش نخ پلی استر فیلامنت (PFY) است که تولیددگنندگان این نخ  بخش عمده مصرف کننده PTA و MEG در چین هستند. قیمت نخ پلی استر فیلامنت در پایان هفته سوم به دلیل پایین امدن هزینه الیاف پلی استر استیپل و ملایم شدن تقاضا کاهش داشته است. قیمت ها در هند و پاکستان در این هفته نسبتا ثابت بود.

در میان میزان تقاضا معمولی،  قیمت های الیاف پلی استر در چین کاهش کمی داشت  و طی ان قیمت چیپس پلی استر نیز کاهش داشت. خریداران بیشتر به دنبال پایین امدن قیمت های بودند از این رو تولیدکنندگان مجبور به کم کردن قیمت های خود شدند. به طور کلی این احتمال وجود داشت که قیمت های الیاف پلی استر نیز در هفته 4ام  نیز روند رو به پایینی داشته باشد. قیمت در هند در این هفته افزایش داشت. به دلیل بالارفتن میزان تقاضاو فشار هزینه ها، قیمت های الیاف پلی استر در پاکستان به بالاترین حد رسیده است. قیمت ها  در طی 6 هفته گذشته حدود 18 روپیه پاکستان افزایش داشته است.

قیمت های چیپس پلی استر در اسیا در هفته سوم سپتامبر به شدت کاهش داشت و قیمت های PTA و MEG در طی این هفته روند کاهشی داشت. در چین قیمت چیپس سمی دال به دلیل کم شدن فعالیت بازار و حساسیت بازار کاهش داشت. خریداران روش انتظار و مشاهده را در پی گرفتند  بنابراین میزان درخواست خرید ها کاهش داشت. بازار PET به دلیل افت مواد اولیه با کاهش شدیدی روبرو شد.

بازار چیپس CDP نیز در این هفته کاهش داشت. به طورکلی انتظار میرود  قیمت های چیپس پلی استر به دلیل مبهم بودن میزان تقاضا در هفته جاری روند رو به پایین داشته باشد.

در کره جنوبی صادارت PET در مقایسه با ماه گذشته به میزان 10.7 درصد کاهش داشته است.

در اروپا  به دلیل امکان عرضه بلند مدت ، بازار PET نظاره گر کاهش قیمت در ماه سپتامبر برای هر دو گرید PET بود.

قیمت های PTA در آسیا در هفته سوم به دلیل افزایش موجودی و تعطیلات ملی چین  کاهش داشت. در اروپا قیمت های PTA به دلیل محدود بودن عرضه این کالا ، کمی افزایش داشت.در هفته سوم سپتامبر در ایالات متحده قیمت PTA روند ثابتی داشت.

قیمت های MEG در بازار آسیا کاهش داشت. قیمت های MEG در اروپا به دلیل افزایش میزان  واردات کاهش داشت. قیمت های MEG در ایالات متحده روند ثابتی داشت.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/0imm

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *