پیشنهادشورای صادرات نساجی هند برای کاهش تعرفه پنبه

پیشنهاد کاهش تعرفه پنبه از جانب شورای صادرات نساجی هند

لاهوتی رییس شورای  صادرات نساجی گفت : شورای صادرات نساجی هند (TEXPROCIL) امیدوار است که بتواند تعرفه گمرکی صادرات نخ پنبه به چین را که سال 2013-14 به میزان  603 میلیون کیلوگرم است را  به 315 میلیون کاهش دهد. علیرغم کیفیت بالای نخ پنبه هندی میزان صادرات این نخ به دلیل تعرفه گمرک کاهش یافته است.

وی هم چنان بیان کرد: درعینحال،ویتنامبهعنوانیکرقیباصلیدرهمانحوزهبهنظرمیرسد،که به دلیل معاف بودن از مالیات  دسترسی خوبی به این بازار دارد.

این شورا پیشنهاد خود را در این زمینه  به دولت هند وانجمن هایی مانند موافقت تجارت آسیا و اقیانوس آرام و انجمن جامع اقتصاد منطقه ای ارسال کرده است.

به نقل از یک گزارشگر انگلیسی،  در طی پنج سال گذشته بخش عمده ای از کارخانه ها از چین به سمت ویتنام رفته اند و نخ تولید شده در ویتنام بدون هیچ تعرفه گمرکی وارد چین میشود.

در طی سال 2013-2014 کشور ویتنام  در حدود 287 میلیون کیلوگرم نخ پنبه به چین صادر کرد و نیز این کشور موقعیت خود را نسبت به هند بهبود بخشید و در سال 2017-2018  صادرات خود را به 718 میلیون کیلوگرم افزایش داد. در حال حاضر صادرات ویتنام 228 درصد صادرات هند به چین میباشد.

هر چند که هند هنوز هم بزرگترین صادرکننده نخ پنبه در جهان است ولی سهم کشور هند در سال 2017 به 25 درصد کاهش داشته است در حالی که در سال 2015سهم هند در حدود 30 درصد بوده است.

لاهوتی همچنان اشاره کرد: چندین موضوع مرتبط با مالیات باید جایگزین شود مانند تعرفه برق و فراورده های نفتی که در زنجیره نساجی پنبه به کار میرود.

سایت ایران­یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/ss4b

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *