تسهیل فوق برنامه گمرک برای واردات مواد اولیه

ایسنا/ رییس کل سازمان توسعه تجارت درباره تسهیلات گمرک برای کالاهای بالا دستی اعلام کرد: ترخیص مواد، قطعات، تجهیزات و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی که تا قبل از پایان تیر امسال وارد گمرکات کشور شده باشند (گروه‌های کالایی یک و دو) بدون انتقال ارز هم می‌توانند ترخیص شوند.

مجتبی خسروتاج گفت: بر اساس یکی از تصمیمات جلسات بررسی مسائل اقتصادی کشور که در تیر ماه اتخاذ و ابلاغ شده این است که وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان ثبت سفارش از محل بند ۹ ماده ۳۸ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات و ترخیص کلیه کالاهای گروه یک و دو که تا پایان تیرماه ۱۳۹۷ بر اساس تأییدیه گمرک جمهوری اسلامی ایران به اماکن گمرکی وارد شده‌اند را با دریافت شماره قبض انبار از بازرگان فراهم کند.
طبق اعلام سازمان توسعه تجارت در تبصره‌های سه گانه این ماده آمده است: واردکنندگان مشمول این بند مکلفند حداکثر تا پایان شهریور ۱۳۹۷ نسبت به ترخیص کالاهای مذکور اقدام نمایند. همچنین مسئولیت کنترل تاریخ ورود کالا قبل از تاریخ فوق و انطباق شماره قبض انبار مذکور با گمرک جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به اینکه کالاهای مذکور در گذشته تأمین ارز شده‌اند واردکنندگان مذکور ادعایی جهت تأمین ارز موارد فوق پس از ترخیص را ندارند.
خسروتاج در ادامه افزود: تصمیم فوق‌الذکر باعث می‌شود در ترخیص محموله‌های دپو شده در گمرکات تسریع شود. البته بخشی از کالاهای انبار شده در گمرکات ممکن است از محل ثبت سفارش بانکی صورت پذیرفته باشد و متقاضی بخواهد پس از تامین ارز، در قالب ضوابط بانکی یا در شکل سپرده برات بدون تعهد ترخیص کند. لذا این گزینه بدون انتقال ارز نیز از محل بند ۹ ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات برای متقاضیان فراهم است.
وی اضافه کرد که تسهیلات مذکور شامل کالاهای گروه سوم و کالاهای ممنوعه است.

 

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/50zc

بازار نخ و الیاف ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *