افزایش قیمت پنبه

چین پس از بالا بردن تعرفه های واردات از ایالات متحده، قراردادی را با هند منعقد کرد که طی ان500،000  عدل (یک عدل = 170 کیلوگرم) پنبه از هند وارد کند و علاوه بر ان سفارشات جدیدی را با هند منعقد کند. علاوه بر مصرف سالیانه 45 میلیون عدل ، چین نزدیک به 32 میلیون عدل پنبه تولید میکند. در سال گذشته هند درحدود یک میلیون عدل پنبه به چین وارد کرد. از اینرو احتمال میرود که میزان صادرات پنبه در حدود 21%  تا پایان ماه سپتامبر صورت گیرد این به معنای افزایش  7 میلیون عدل در مقایسه با 5.8 میلیون عدل سال  گذشته میباشد.

قیمت پنبه شانکار 6 (Shankar-6) از ماه ژوئن  در حدود 6.5  %  افزایش یافته است و از میزان 12373 روپیه به  میزان 13160 روپیه در هر 1000 کیلو افزایش قیمت داشته است.

خرید فروش نخ پنبه نمره 40 نیز اوایل این ماه از 215-218 روپیه به میزان 240 روپیه افزایش داشته است. در چند ماه اخیر نیز ارزش روپیه تقریبا % 5 پایین امده است. ارزش روپیه در مقایل دلار، از اوایل این ماه به کمتر از 68 رسید یعنی در حدود 67.41 که کاهش 1درصدی داشته است.در پی افزایش رقابت تجاری میان امریکا و چین، سفارشات پنبه و نخ چین به هند افزایش داشته است . وچین گمرک 25 درصدی  برای واردات پنبه از امریکا وضع کرده است  که باعث افزایش سفارشات به هند شده استاز سوی دیگر افزایش قیمت هایی نخ اثر نامطلوبی در بخش ریسندگی داشته است. درخواست برای نخ پنبه طیق قائده در 5 ماه از اغاز  تعطیلات تابستان کمتر خواهد شد.به دنبال افزایش درخواست بازار خارج از هند و کاهش ارزش روپیه، قیمت های پنبه افزایش زیاد و در حدود کمی بیشتر از 10 درصد در این دو هفته اخیر داشته است.

سایت ایران­ یارن مفتخر است که یاری دهنده شما در امر خرید و فروش نخ و الیاف و سایر منسوجات باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر و جدیدترین قیمت های نخ و الیاف با ما در ارتباط باشید.

۰۳۱۳۵۵۶۸۱۰۰   

    iranyarn@ 

 

خرید و فروش انواع

بازار نخ و الیاف ایران

لینک کوتاه

https://iranyarn.ir/c/6akc

بازار نخ و الیاف ایران
واردات نخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *